Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je motivovat studenty do účasti na dlouhodobých zahraničních stážích a výměnných programech. Student se na stáži/výměnném pobytu seznamuje se specifiky života v jiných částech Evropy/světa. Student analyzuje a porovnává způsoby výuky a organizaci studia na zahraničních vzdělávacích institucích a v ČR. Po návratu student aplikuje do výuky znalosti a dovednosti, načerpané v průběhu stáže. S odstupem student hodnotí kvalitu vzdělávacího systému i života v ČR a zahraničí a tyto znalosti využívá v budoucím profesním působení.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvování minimálně 90 dnů dlouhé stáže na zahraniční vzdělávací instituci.
|
Obsah
|
Dlouhodobá zahraniční stáž o minimální délce 90 dnů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
BIČÍK, I. Školní atlas dnešního světa. Praha. Terra-klub, 2001.
-
Doporučená:
www stránky jednotlivých vzdělávacích institucí.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
260
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat odborné znalosti svého oboru na úrovni umožňující fungování na zahraniční instituci |
určovat vhodné směry svého výzkumu/studia v rámci zahraničního prostředí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat cizí jazyk na odpovídající úrovni |
samostatně plánovat svůj dlouhodobý pobyt v zahraničí |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
nacházet vhodné kontakty pro budoucí spolupráci se zahraničními studenty, kolegy a spolupracovníky |
charakterizovat specifika života v dané zemi |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
porovnávat vzdělávací systémy domácí a zahraniční univerzity |
aplikovat získané znalosti a dovednosti v dalším studiu a profesním životě |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|