|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / PCCS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
PCCS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Problematika cizinců v české společnosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Problematika cizinců v české společnosti a komunikace s nimi
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
34 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět studenty seznámí s daty o působení cizinců v ČR a s nejběžnějšími sociokulturními rozdíly. Upozorní na úskalí interkulturní komunikace a nabídne vhodné řešení problémových situací.
Absolvent předmětu by měl zvládnout efektivně komunikovat s cizincem, a to jak v oblasti verbální, tak i neverbální. Měl by se orientovat v sociokulturní problematice a umět kriticky posoudit zdroje informací. Měl by být schopen rozpoznat předsudky a nenechat se jimi ovlivnit.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k udělení zápočtu:
vypracování a prezentace referátu
aktivní účast
demonstrace komunikačních dovedností
|
Obsah
|
statistika: počet cizinců v ČR, vývoj, cizinci v ČR podle země původu, podle typu pobytu, podle zaměstnání
sociokulturní rozdíly: terminologie, tematické oblasti, problémové situace
komunikace: terminologie, specifika verbální a neverbální komunikace, optimální komunikace s cizinci, problémové situace
stereotypy a předsudky: vymezení pojmů, kritické myšlení, předsudky a jejich důsledky
dítě-cizinec ve škole, rodič-cizinec
organizace zabývající se problematikou cizinců
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
courseware
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Skřejpek, Michal,; Bělovský, Petr; Stloukalová, Kamila. Cizinci, hranice a integrace v dějinách. 2016. ISBN 978-80-87284-62-9.
-
Základní:
KKŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme : kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha : Nakl. Svoboda, 1988.
-
Doporučená:
Cizinci v České republice
-
Doporučená:
Inkluzivní škola
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Interkulturní komunikace. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3069-1.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Interkulturní psychologie : [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 3. vyd. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-709-1.
-
Doporučená:
Nelešovská, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Doporučená:
DeVito, Joseph A. Základy mezilidské komunikace : 6. vydání. 1. vyd. [i.e. 2. vyd.]. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kriticky posoudit zdroje informací |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
kriticky posoudit zdroje informací |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
komunikační schopnosti
všeobecný rozhled |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní otázky sociokulturní problematiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
v rámci komunikace v češtině volit jazykové prostředky s ohledem na komunikativní situaci |
efektivně komunikovat s cizincem na verbální i neverbální úrovni |
rozpoznat předsudky |
kriticky posoudit zdroje informací |
orientovat se v sociokulturní problematice |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kolokvium, |
Individuální prezentace, |
referát na téma sociokulturní rozdíly |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
demonstrace dovedností - komunikace s cizincem |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
přednáška s diskuzí a aktivizací studentů |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
exkurze
řešení problémů
|
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|