|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / SP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
SP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Stavební prostředí 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Stavební prostředí pravěku a středověku 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je orientován na vývoj staveb od raně křesťanské architektury po architekturu gotickou. Přednášky se věnují základním otázkám vývoje staveb v uvedených obdobích na území střední, jižní a západní Evropy s přesahem do některých mediteránních oblastí mimo Evropu. Cílem je seznámit posluchače se základními rysy vývoje středověkých staveb v návaznosti na stavební produkci v České republice. Za počátky středověkého stavitelství je považována raně křesťanská architektura s nejstaršími projevy ještě v antickém prostředí. Na ni navazují a stavby předrománské s merovejským obdobím, karolínskou a otonskou renesancí, navazující na románský a gotický slohový výraz, přesahující do období italské renesance.
|
Požadavky na studenta
|
Shrnout problematiku raně křesťanské a gotické architektury v Evropě. Aplikovat na jednotlivé kontexty metody výzkumu a dokumentace architektury. Popsat a datovat jednotlivé prvky architektury sledovaného období.
|
Obsah
|
1) Raně křesťanská architektura 1. 2) Raně křesťanská architektura 2. 3) Předrománské sakrální stavby. 4) Předrománské profánní stavby. 5) Románský slohový výraz. 6) Románské sakrální stavby 1. 7) Románské sakrální stavby 2. 8) Románské profánní stavby. 9) Gotický slohový výraz. 10) Gotické sakrální stavby 1. 11) Gotické sakrální stavby 2. 12) Gotické profánní stavby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Koch, Wilfried. Evropská architektura : encyklopedie evropské architektury od antiky po současnost. 1. vyd. Praha : Ikar, 1998. ISBN 80-7202-388-8.
-
Doporučená:
Vařeka, Pavel. Archeologie středověkého domu. I, Proměny vesnického obydlí v průběhu staletí 6.-15. století. Ústí nad Labem : Vlasta Králová, 2004. ISBN 80-903412-1-7.
-
Doporučená:
Durdík, Tomáš. Ilustrovaná encyklopedie českých hradů : dodatky. 1. vyd. Praha : Libri, 2002. ISBN 80-7277-114-0.
-
Doporučená:
Frolík, Jan. Nejstarší sakrální architektura Pražského hradu : výpověď archeologických pramenů. Praha : PERES, 2000. ISBN 80-86360-12-1.
-
Doporučená:
Hazlett, Ian. Rané křesťanství : počátky a vývoj církve do roku 600. 1. vyd. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2009. ISBN 978-80-7325-159-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
38
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Shrnout vývoj staveb od pravěku do závěru římské antiky na území Evropy a částečně též Přední Asie.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Popsat a datovat stavební prvky od pravěku do závěru římské antiky
|
Porozumět vědecky strukturované přednášce |
Využívat elektronické informační zdroje |
Číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrnout problematiku raně křesťanské a gotické architektury v Evropě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Popsat a datovat jednotlivé prvky raně křesťanské a gotické architektury v Evropě |
Aplikovat na jednotlivé kontexty pokročilé metody výzkumu a dokumentace architektury |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|