|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / STHS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
STHS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář ke stavební archeologii 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář je určen pro studenty, kteří přicházejí do kontaktu se specializací dějiny staveb, dějiny stavebního prostředí, architektury a urbanismu. Cílem semináře je provázat výzkum stavebních artefaktů v nejširším časovém i geografickém rámci s archeologickou teorií a metodami, a to jak v úrovni teoretické (studium vybrané odborné literatury, převážně zahraniční, prezentace referátů a seminárních prací na určený okruh témat a následná diskuse), tak formou praktického procvičování (terénní exkurze).
|
Požadavky na studenta
|
- zpracování a prezentace referátu na teoreticky či metodologicky nosné téma z oblasti stavební archeologie, výběr zdrojů bude konzultován s vedoucím kurzu
- zpracování seminární práce o rozsahu 15 - 20 stran na témata, která budou zveřejněna vedoucím kurzu na začátku semestru
|
Obsah
|
Probírané okruhy:
1. Teorie a metoda výzkumu staveb
2. Stratigrafická a formální analýza staveb, analýza účelu
3. Archaeologické postupy při výzkumu staveb
4. Příklady komplexního přístupu k výzkumu historických staveb v Čechách i v zahraničí
5. Dějiny a osobnosti výzkumu historických staveb
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
35
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
16
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientace v základních termínech a metodách vědecké práce |
Orientace v periodizaci pravěku, středověku a novověku |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém, anglickém / německém jazyce |
Používat s porozuměním odborný jazyk |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrne teoretické předpoklady a metodické postupy archeologické analýzy staveb |
Popíše stratigrafickou a formální analýzu staveb, analýzu účelu |
Shrne archeologické postupy při výzkumu staveb |
Vysvětlí základní odborné termíny oboru
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
To present their own opinions and research results, to participate in a critical debate, and to defend their own statements through rigorous argumentation |
Je schopen zaujmout stanovisko k různým metodickým přístupům a teoretickým směrům při studiu staveb a zastavěného prostředí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|