Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se s praktickým vedením žáků v hodině chemie s důrazem na detailní rozbor každé hodiny.
|
Požadavky na studenta
|
Student předloží hospitační záznam z každé náslechové hodiny, ve kterém uvede rozbory jednotlivých náslechových hodin s vyhodnocením kladů a nedostatků.
|
Obsah
|
Student absolvuje 5 náslechů u učitelů chemie na základní nebo střední škole. Student obdrží obsáhlou osnovu, podle které provádí zápis z každé náslechové hodiny. Na konci každé hodiny proběhne diskuse s vyučujícím k metodám použitým v hodině, k vlastnímu průběhu hodiny atd.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
5
|
Celkem
|
25
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost problematiky z předmětů obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie a didaktika chemie, z didaktiky a psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je schopen kriticky zhodnotit klady a nedostatky v každé náslechové hodině a navrhnout alternativní způsob řešení situací |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Skupinová konzultace, |
|