|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEE / EPRE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEE
/
EPRE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Elektrické přístroje v EE
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KEE/+EPRE
|
Vyloučené předměty
|
KEE/EPRS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky použití elektrických přístrojů v elektrizační soustavě, zejména pak na úrovních vn až zvn. Obeznámit studenty se základním členěním elektrických přístrojů, jejich funkcí, principem a charakteristickými veličinami a parametry. Představit studentům vybrané procesy a děje v elektrizační soustavě (přepětí, elektrodynamické síly, elektrický oblouk, vypínací procesy apod.) Přivést studenty k porozumění souvislostem mezi některými fyzikálními jevy a procesy v elektrizační sosustavě a konstrukcí a dimenzováním elektrických přístrojů. Uvést studenty do problematiky zkoušení elektrických přístrojů, jejich spolehlivosti a metod jejich údržby.
|
Požadavky na studenta
|
Pro zápočet odevzdání a uznání zadané semestrální práce.
Úspěšné absolvování zkoušky na základě prokázání odpovídající znalosti přednesené látky v rámci písemné části a pohovoru.
|
Obsah
|
Prohloubení znalostí v oblasti elektrických přístrojů se zaměřením na přístroje vn až zvn v přenosové a distribuční síti. Předmět zahrnuje:
úloha elektrického přístroje, členění elektrických přístrojů; izolace elektrického přístroje; přepětí; koordinace izolace; svodiče přepětí; elektrodynamické síly; elektrický oblouk a jeho modelování; vypínací proces vypínače, intervaly; zotavená napětí při různých typech vypínání; principy a provedení vypínačů, interakce vypínač a síť; zkoušení vypínačů; volba vypínače pro konkrétní pozici v síti; spolehlivost, údržba zařízení, metody řízení údržby; přístrojové transformátory.
V rámci cvičení je realizován návrh vybraného elektrického přístroje, na kterém je ukázán vliv řady jevů probíraných na přednáškách na konstrukci a dimenzování elektrického přístroje.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Havelka, O. a kol.:. Elektrické přístroje. 1. vyd. SNTL Alfa, Praha, 1985.
-
Základní:
Rusňák, Štěpán; Řezáček, Petr. Elektrické přístroje. 1. 2., přeprac. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-825-0.
-
Základní:
Bárta, K., Vostracký, Z.:. Spínací přístroje velmi vysokého napětí. 1. vyd. SNTL Alfa, Praha, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni: - vymezit funkci elektrických přístrojů v elektrizační sosustavě - rozlišit jednotlivé typy elektrických přístrojů a popsat jejich princip, funkci a parametry - analyzovat a vysvětlit fyzikální dějě a procesy v elektrizační soustavě prezentované v rámci přednášek - aplikovat teoretické poznatky do návrhu vybraného elektrického přístroje - analyzovat požadavky na elektrický přístroj v elektrizační soustavě a zhodnotit jeho použitelnost pro zadané parametry |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|