|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / FTF4N
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
FTF4N
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Fyzikální terapie 4.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
54 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KFE/FTF4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KFE/CF4, KFE/SOPF4
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s možnostmi aplikace léčebných postupů využívající fyzikálních vlastností střídavého proudu a elektromagnetického pole. Prakticky si student osvojí postupy reflexních masáží.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test s minimálně 75% úspěšností.
80% aktivní účast na hodinách cvičení - průběžné a závěrečné prověřování praktických dovedností.
|
Obsah
|
Přednášky:
1. Středofrekvenční terapie.
2. Vysokofrekvenční terapie, léčba elektromagnetickým polem.
3. Nízkofrekvenční magnetoterapie - mechanismus účinku, provedení, indikace, kontraindikace.
4. Reflexní masáž - hrudní sestava.
5. Reflexní masáž - pánevní sestava.
6. Reflexní masáž - reflexologie plosky nohy.
7. Praktické zkoušení, test.
Cvičení:
Navazuje na obsah probrané teorie přednášek. Aplikace teoretických znalostí při provádění středofrekvenční terapie, vysokofrekvenční terapie, nízkofrekvenční magnetoterapie. Reflexní masáž indikace, kontraindikace, zásady provedení. Sestava hrudní. Sestava pánevní. Základy reflexní terapie plosky nohy, body pro ošetření osového skeletu. Základy manuální lymfodrenáže krční sestava.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Ipser, J., Přerovský K. Fysiatrie. Praha: Avicenum, 1972.
-
Doporučená:
VALEŠ, J. Fyzikální terapie. Plzeň:SZŠ a VZŠ v Plzni.
-
Doporučená:
Poděbradský, Jiří a Vařeka, Ivan. Fyzikální terapie I. Praha, 1998. ISBN 80-7169-661-7.
-
Doporučená:
Poděbradský, Jiří a Vařeka, Ivan. Fyzikální terapie II. Praha, 1998. ISBN 80-7169-661-7.
-
Doporučená:
Poděbradský, Jiří a Poděbradská, Radana. Fyzikální terapie: manuál a algoritmy. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2899-5.
-
Doporučená:
- VACEK, Jan, Martina HOSKOVCOVÁ, Petr MICHALÍČEK, Dobroslava JANDOVÁ a Vítězslav HARADIL. Léčebná rehabilitace bolestivých stavů hybné soustavy. Praha: Dr. Josef Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-304-9.
-
Doporučená:
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Doporučená:
Capko, J. Základy fyziatrické léčby. Praha: Grada Publishing, spol. s r.o., 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
34
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat reakce organismu na aplikaci fyzikální terapie |
vyjmenovat indikace a kontraindikace využití mechanoterapie, termoterapie a hydroterapie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky aplikovat prvky mechanoterapie, termoterapie a hydroterapie |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat reakce organizmu na aplikaci fyzikální terapie |
vyjmenovat indikace a kontraindikace využití středofrekvenční terapie, vysokofrekvenční terapie, nízkofrekvenční magnetoterapie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provádět reflexní masáž sestavu hrudní a sestavu pánevní |
zvážit možné kontraindikace |
prakticky aplikovat procedury středofrekvenční terapie, vysokofrekvenční terapie a nízkofrekvenční magnetoterapie |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|