|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / EXKM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
EXKM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Exkurze z krajinného managementu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Exkurze
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prezentovat vybrané příklady z praxe oborů územního a krajinného plánování, vodního a lesního hospodářství, zemědělství, těžby nerostných surovin, průmyslu, energetiky, cestovního ruchu, rekultivace území, ochrany přírody a krajiny. Naučit navrhovat opatření v souladu s principy udržitelného rozvoje.
|
Požadavky na studenta
|
Příprava a aktivní účast na exkurzi, zpracování seminární práce (itinerář a příklady managementu)na základě poznatků z exkurze.
|
Obsah
|
Exkurze ukazuje příklady praxe udržitelného využití území a přírodních zdrojů.
Představení vybraných lokalit a komentář odborníků z oborů územního a krajinného plánování, vodního a lesního hospodářství, zemědělství, těžby nerostných surovin, průmyslu a energetiky, cestovního ruchu.
Praktické ukázky řešení pozemkových úprav, protierozní ochrany, revitalizace vodních toků, rekultivace území, ochrany přírody a krajiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kopp, Jan; Raška, Pavel. Ekohydrologický management mikrostruktur městské krajiny. První vydání. 2017. ISBN 978-80-261-0719-4.
-
Základní:
Kolejka, Jaromír. Nauka o krajině : geografický pohled a východiska. Vyd. 1. Praha : Academia, 2013. ISBN 978-80-200-2201-1.
-
Základní:
Kopp, Jan. Průvodce naučnou stezkou Mže a Berounky. 1. vyd. Plzeň : Útvar koncepce a rozvoje města Plzně, 2011. ISBN 978-80-260-0198-0.
-
Základní:
Maier, Karel. Udržitelný rozvoj území. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4198-7.
-
Doporučená:
Vejchodská, Eliška. Ekonomie a politika městského životního prostředí. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1241-9.
-
Doporučená:
Reynard, Emmanuel; Coratza, Paola; Regolini-Bissig, Géraldine. Geomorphosites. München : Verlag Dr. Friedrich Pfeil, 2009. ISBN 978-3-89937-094-2.
-
Doporučená:
Bárta, František,; Němec, Jan,; Pojer, František. Krajina v České republice. Praha : Consult, 2007. ISBN 80-903482-3-8.
-
Doporučená:
Riedel, Wolfgang; Lange, Horst. Landschaftsplanung. 2. Aufl. Heidelberg : Spektrum Akademischer Verlag, 2009. ISBN 978-3-8274-2362-7.
-
Doporučená:
Hrib, Michal,; Němec, Jan. Lesy v České republice. Praha: Consult, 2009. ISBN 978-80-903482-5-7.
-
Doporučená:
Šarapatka, Bořivoj. Pedologie a ochrana půdy. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-3736-1.
-
Doporučená:
Hauptman, Ivo,; Kukal, Zdeněk,; Pošmourný, Karel,; Bičík, Ivan. Půda v České republice. Praha : Pro Ministerstvo životního prostředí a Ministerstvo zemědělství vydal Consult, 2009. ISBN 978-80-903482-4-0.
-
Doporučená:
Blažek, Vladimír; Němec, Jan; Hladný, Josef. Voda v České republice. Praha: Consult, 2006. ISBN 80-903482-1-1.
-
Doporučená:
Sklenička, Petr. Základy krajinného plánování. Vyd. 2. Praha : Naděžda Skleničková, 2003. ISBN 80-903206-1-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
28
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy krajinné ekologie na úrovni absolventa střední školy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vysvětlit základní vztahy mezi prvky krajiny |
prezentovat znalosti o krajině v terénu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát příklady dobré praxe péče o krajinu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
hodnotit příklady hospodaření v krajině z pohledu udržitelného rozvoje |
aplikovat principy udržitelného rozvoje v praxi |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|