|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / GJPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
GJPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Geografie jádrových a perifer. prostorů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Geografie jádrových a periferních prostorů
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům obecně problematiku rozvoje jádrových a periferních prostorů. Na konkrétních příkladech (Česko, Bavorsko) ukázat studentům rozvojový potenciál území, regionální problémy, přístup k regionální politice.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Zpracování seminární práce a její odevzdání ve stanoveném termínu. Zkouška je kombinovaná (ústní a písemná část).
|
Obsah
|
Problematika rozvoje periferních oblastí (vnitřní periferie, vnější periferie/pohraničí), problematika rozvoje jádrových oblastí (metropolitní regiony/areály).
Historie regionálního rozvoje česko-bavorského pohraničí, brdské oblasti, plzeňské aglomerace, bavorských aglomerací, rozvojové (plánovací) dokumenty těchto území, přístup k regionální politice a institucionální správa ve jmenovaných územích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jeřábek, Milan; Dokoupil, Jaroslav; Havlíček, Tomáš. České pohraničí - bariéra nebo prostor zprostředkování?. Vyd. 1. Praha : Academia, 2004. ISBN 80-200-1051-3.
-
Základní:
Novotná, Marie. Problémy periferních oblastí. Praha : Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy, 2005. ISBN 80-86561-21-6.
-
Doporučená:
Dokoupil, J.; Matušková, A.; Dittrich, J.; Kottl, B.; Roosen, J. Chování spotřebitelů v česko-bavorském pohraničí po Schengenu. Ústí nad Labem, 2010. ISBN 978-80-7414-236-9.
-
Doporučená:
Posová, D., Sýkora, L. Praha a Vídeň: rozdíly ve formování metropolitních regionů a jejich příčiny. Ostrava, 2011.
-
Doporučená:
Současné tendence vývoje obyvatelstva metropolitních areálů v Česku: dochází k významnému obratu?
(Zdeněk Čermák, Martin Hampl, Jan Müller)
-
Doporučená:
Ouředníček, M., Špačková, P., Novák, J. eds. Sub Urbs: krajina, sídla a lidé. Praha, 2013. ISBN 978-80-200-2226-4.
-
Doporučená:
Dokoupil, J.; Kopp, J. a kol. Vliv hranice na přírodní a socioekonomické prostředí česko-bavorského pohraničí. Plzeň, 2013. ISBN 978-80-261-0262-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
129
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát a mít hlubší poznatky z teorií regionálního rozvoje, z regionální politiky a z ekonomické geografie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zvládnout základní metody regionalizace |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje Předmět předpokládá schopnost pravidelného průběžného samostudia |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
upravit a disponovat komplexními poznatky o problematice jádrových a periferních prostorů |
znát podrobně problémy regionálního rozvoje na konkrétních příkladech území Česka a Bavorska |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovat rozvojový plán jádrových a periferních prostorů s ohledem na vnitřní potenciál regionu (silné a slabé stránky) i na vnější prostředí regionu (příležitosti a hrozby) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování Na základě odborných znalostí i odborných dovedností je student schopen aktualizovat stávající rozvojové dokumenty |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
|
|
|
|