|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / ACG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
ACG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačová grafika pro pokročilé
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
4 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je dát studentům základní znalosti a praktickou zkušenost s použitím pokročilého matematického aparátu, jeho použitím v počítačové grafice a vizualizaci dat a informací, při návrhu nových algoritmů s ohledem na zvýšení jejich robustnosti.
Předmět je realizován v jazyce anglickém.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace semestrální práce/studie
Získání alespoň 50% možných bodů
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1-2 Úvod, organizační informace. Typické úlohy a metod, přehled matematického aparátu a jeho aplikací. Složitost a robustnost algoritmů. Tranformace algoritmů.
3-4 Datové reprezentace, souřadnicové systémy, homogenní souřadnice, affinní a projektivní prostory. Princip duality a jeho aplikace. Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3.
5-6 Pluckerovy a barycentrické souřadnice, jejich použítí a typické úlohy. Metody efektivního výpočtu s použitím GPU.
7-8 Základy a použítí algebry geometrie a konformní algebry.
Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3 s geometrickou algebrou.
9-10 Interpolace uspořádaných a neuspořádaných dat v Eukleidovském a projektivním postoru.
11 Aplikace geometrické algebry a konformní geometrie v počítačové grafice, herních 3D systémech, vizualizaci dat a systémech virtuální reality.
12 Zvaná přednáška
13 Rekapitulace předmětu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
John Vince. Geometric Algebra for Computer Graphics. 2008. ISBN 1846289963.
( DOI: 10.1007/978-1-84628-997-2 )
-
Základní:
David Salomon. The Computer Graphics Manual. 978-0-85729-885-0, 2011. ISBN 978-0-85729-885-0.
( DOI: 10.1007/978-0-85729-886-7 )
-
Doporučená:
Vince, John. Essential mathematics for computer graphics fast. London : Springer, 2001. ISBN 1-85233-380-4.
-
Doporučená:
Shirley,Peter. Fundamentals of computer graphics.
-
Doporučená:
Lichtenbelt, Barthold; Crane, Randy; Naqvi, Shaz. Introduction to volume rendering. Upper Saddle River : Prentice Hall, 1998. ISBN 0-13-861683-3.
-
Doporučená:
Blinn,J. Jim Blinn's Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline. Morgan Kaufmann Publ, 1996.
-
Doporučená:
Lengyel, Eric. Mathematics for 3D game programming and computer graphics. 2nd ed. Hingham : Charles River Media, 2004. ISBN 1-58450-277-0.
-
Doporučená:
Guo, Hongyu. Modern mathematics and applications in computer graphics and vision. 2014. ISBN 978-981444932-8.
-
Doporučená:
Hartley, Richard; Zisserman, Andrew. Multiple view geometry in computer vision. Cambridge : Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-62304-9.
-
Doporučená:
Penna,M.A., Patterson,R.R. Projective Geometry and its Application to Computer Graphics. Prentice Hall, 1986.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
45
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
165
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Znalosti základů počítačové grafiky (na úrovni předmětu KIV/ZPG výhodou), praktické znalosti procedurálního a objektového programování, základní znalost grafického rozhraní.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umí vybrat nebo navrhnout algoritmus a datové struktury pro řešení daného geometricky formulovaného problému |
umí odhadnout složitost algoritmu nebo ji změřit na základě jeho implementace a testování |
umí navržené řešení geometricky formulovaného problému implementovat a otestovat |
umí posoudit výhody a nevýhody daného algoritmu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
absolvent předmětu získá: - znalost pokročilých metod používaných v počítačové grafice a vizualizaci dat, 3D herních systémů - porozumění nutného relevantního matematického aparátu - schopnost návrhu a realizace relevantních programových prostředků - základní zkušenost práce v týmu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat zadaný problém z hlediska metod jejich řešení |
navrhnout použití odpovídajících metod pro řešení geometrických problémů |
použití aparátu geometrické algebry a projektivního rozšíření Eukleidovského prostoru |
analýzy výpočetní složitosti a stability numerického řešení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|