|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / AICB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
AICB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Interkulturní komunikace v podniku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Interkulturní komunikace v podnikové praxi v angličtině
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
16 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
17 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům přehled o vlivech, které působí na interkulturní komunikaci v podnikové praxi. Upozornit je na negativní vlivy předsudků a stereotypů, které působí na interkulturní komunikaci a seznámit je s projevy dimenzí kultury v pracovním prostředí v různých částech světa. Rozvíjet adaptabilitu studentů a jejich senzitivitu při jednání se zástupci různých kultur, s nimiž se mohou setkat v mezinárodním pracovním prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
1) Průběžné plnění úkolů zadaných na seminářích.
2) Aktivní účast na přednáškách a seminářích.
3) Průběžné studium textů případových studií.
4) Zpracování dvou seminárních prací a jejich týmová prezentace.
5) Složení zkoušky.
Systém bodového hodnocení:
10 bodů za aktivity během semestru
20 bodů za týmové zpracování a prezentaci seminárních prací
20 bodů za písemnou zkoušku
|
Obsah
|
Definice pojmů kultura, komunikace, interkulturní komunikace
Bariéry v interkulturní komunikaci: předsudky, stereotypy, rasismus, etnocentrismus
Jazyk a kultura, prostředky verbální komunikace
Neverbální komunikace - kinetika, proxemika, haptika, chronemika
Kulturní dimenze, kontext, mlčení a přesvědčování
Kultura a identita, individualismus, kolektivismus, vliv prostředí
Přijímaní nejistoty a vyhýbání se nejistotě, vztah k času a prostoru v různých kulturách
Projevy moci v různých kulturách, maskulinní a femininní hodnoty ve společnosti
Spolupráce v mezinárodním pracovním prostředí: příklady aplikace
Prezentace seminárních prací
Závěrečná zkouška
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici všechny podstatné informace a studijní materiály v Courseware a v Google Classroom.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
35
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
13
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Předpokladem je znalost angličtiny min. na úrovni B1. |
Používat obchodní angličtinu na středně pokročilé úrovni. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Dokáže pracovat s anglicky psanou odbornou literaturou. |
Přistupuje kriticky k různým zdrojům odborných informací. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v problematice interkulturní komunikace ve firemním prostředí |
odhalit specifické rysy interkulturní komunikace při jednání s obchodními partnery z jiného kulturního prostředí |
uvědomit si nebezpečí etnocentrismu, předsudků a stereotypů, které negativně ovlivňují interkulturní komunikaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
uplatnit získané dovednosti v konkrétních situacích interkulturní komunikace v pracovním prostředí |
aplikovat a využít získané dovednosti ze základů interkulturní komunikace v podniku |
zvládat praktickou aplikaci zásad interkulturní komunikace |
zpracovat prezentaci ke specifikům interkulturní komunikace v podniku a je schopen ji předvést před publikem |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Písemná zkouška, |
Skupinová prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Přednáška založená na výkladu, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Inscenační metody, hraní rolí, |
|
|
|
|