|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / GCM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
GCM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Grafika a copywriting pro marketing
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
13 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout základní informace z oblasti grafického desingu v prostředí marketingu, osvojit si práci s nejčastějšími nástroji, seznámit se s hlavními procesy grafické práce a s možnostmi úspěšné prezentace, dále informovat o základních principech tvorby reklamního textu a o nejdůležitějších lexikálních a stylistických prostředcích.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
- písemná seminární práce (marketing projekt)
- ústní prezentace
Zkouška:
- písemný znalostní test
Hodnoceni testu:
- 100% až 90% výborně (1)
- 89% až 80% velmi dobře (2)
- 79% až 70% dobře (3)
- 69% a méně nesplnil (4)
|
Obsah
|
Úvod do grafického designu
Proces grafické zakázky
Teorie barev, barevné prostory
Reprezentace počítačové grafiky, rastrová a vektorová grafika
Nástroje pro úpravu grafiky
Prepress, tiskové techniky
Základy typografie a teorie písma
Grafický motiv a kompozice
Grafy, tabulky a vzorce
Základy a techniky prezentace
Textové editory, grafická úprava textu
Úvod do copywritingu, základní pravidla
Struktura a stavba textu, hierarchie informace
Jazykové styly a slohotvorní činitelé
Lexikální a stylistické prostředky
Interaktivní copywriting
Výuka probíhá standardně v 90 minutových blocích (sudý týden přednáška, lichý týden cvičení). V případě, že je zapsáno méně než 10 zájemců, probíhá výuka blokově (pro ZS2017/18 čtvrtky a soboty).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Elektronické studijní opory jsou studentům k dispozici v courseware a v LMS Moodle.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Michaela Horňáková. Copywriting. Podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají.. Computer Press Praha, 2011. ISBN 978-80-251-3269-2.
-
Základní:
Křížek, Zdeněk; Crha, Ivan. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4061-4.
-
Základní:
Simmons, Jason. Kompletní příručka pro designéry. V Praze : Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-151-5.
-
Rozšiřující:
Drew Eric Whitman. Cashvertising : How to Use More Than 100 Secrets of Ad-Agency Psychology to Make BIG MONEY Selling Anything to Anyone.. Career Press Pompton Plains, 2008. ISBN 9781601630322.
-
Rozšiřující:
Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
-
Doporučená:
Joseph Sugarman. Advertising Secrets of the Written Word: The Ultimate Resource on How to Write Powerful Advertising Copy from One of America's Top Copywriters and Mail Order Entrepreneurs.. Delstar Publishing Kihei, 1998. ISBN 9781891686009.
-
Doporučená:
Seddon Tony, Waterhouse Jane. Grafický design pro samouky. Slovart Praha, 2010. ISBN 978-80-7391-360-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
28
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
10
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
doporučené jsou znalosti základů marketingu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat základní principy grafické tvorby |
stanovit základní požadavky na kvalitu grafické práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat základní principy grafické tvorby |
kriticky zhodnotit vizuální materiál |
sestavit zadání a stanovit strategii propagace |
připravit atraktivní a kvalitní prezentaci a propagační text |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
|
|
|
|