|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / KKO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
KKO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komerční komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
16 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMO/KK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Objasnit obsah a smysl všech forem komerční komunikace, vysvětlit jejich funkce a vést studující ke schopnosti jejich praktického a integrovaného využití dle stanovených komunikačních cílů. Zdůraznit potřebu oboustranné komunikace obchodních partnerů na trhu a prakticky procvičit využití různých nástrojů komerční komunikace.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je získání 10 bodů za seminární práci a aktivní činnost na seminářích.
Uznání seminární práce - plán komunikační kampaně pro konkrétní zadání. (4 body, nutná podmínka).
V aktivitách na seminářích je možné získat 12 bodů (6 bodů je nutná podmínka).
Seminární práce má jeden řádný termín a jeden opravný.
Aktivity budou specifikovány na Courseware.
Zkouška je kombinovaná = písemný test a případně ústní zkouška (pokud je hodnocení na hraně známky) se zaměřením na navržený plán komunikační kampaně. Hodnocení: 90-100 % výborně, 80-89 % velmi dobře, 70-79 % dobře, 69 % a méně nevyhověl. Aplikuje se systém bonusu za výbornou práci na seminářích (10 a více bodů + 4)
Student musí prokázat potřebné znalosti z výběru komunikační strategie a relevantních prostředků pro realizaci úkolu v oblasti komerční komunikace organizace.
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia je v COURSEWARE.
|
Obsah
|
Cíle a modely komerční komunikace a jejich aplikace pro firemní praxi.
Média a komunikační prostředky.
Teorie a praxe reklamy. Charakteristiky reklamy, funkce reklamy, kreativita v reklamě, vyhodnocení účinnosti reklamy, plánování reklamní kampaně.
Nová média a jejich prostředky, ATL, BTL, TTL.
Mediální strategie, plán komunikační kampaně.
Teorie a praxe PR. Charakteristiky PR, funkce PR, hlavní nástroje PR- media relations, interní komunikace, publicita.
Teorie a praxe podpory prodeje. Charakteristiky a funkce podpory prodeje, nástroje podpory prodeje a jejich využití.
Ostatní nástroje komunikačního mixu, charakteristiky a funkce a jejich využití v praxi.
Veletrhy a výstavy. Cíle, zaměření, příprava a realizace, vyhodnocení.
Výzkum trhu a komerční komunikace.
Právní regulace a etika v komerční komunikaci. Mezinárodní specifika.
Krizová komunikace a její řešení.
Aplikace s využitím případových studií.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prantl, David; Ptáčková, Karolína. Komerční komunikace. 2., přepracované a rozšířené vydání. 2017. ISBN 978-80-261-0689-0.
-
Základní:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
-
Základní:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
-
Základní:
Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.
-
Základní:
Přikrylová, Jana; Jahodová, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
-
Základní:
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
-
Doporučená:
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
-
Doporučená:
Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
-
Doporučená:
Pelsmacker, Patrick de; Bergh, Joeri van den; Geuens, Maggie. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
-
Doporučená:
Jesenský, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje : POP, POS, in-store, shopper marketing. První vydání. 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.
-
Doporučená:
Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
-
Doporučená:
Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
Doporučená:
Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
-
Doporučená:
Sedláková, Renáta. Výzkum médií : nejužívanější metody a techniky. Vydání 1. 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
157
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aplikovat poznatky ze základů marketingu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
naplánovat a obhájit media brief |
připravit marketingový projekt |
vytvořit plán marketingového projektu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
hodnotit a analyzovat informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit principy komerční komunikace firmy |
navrhnout komunikační plán |
objasnit využití nástrojů komerční komunikace |
jak využít média pro marketingovou komunikaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizovat media brief |
sestavit rozpočet komunikačního plánu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
využívají svoji mediální gramotnost |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Případové studie |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Případové studie |
|
|
|
|