|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / MTGS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
MTGS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Marketing služeb
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
57 / -
|
0 / 200
|
0 / 13
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMO/MSCR
|
Vyloučené předměty
|
KMO/AMTGS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
Výuka v angličtině pouze pro Double Degree.
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Doplnit základní znalosti marketingu o specifika marketingu podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Identifikovat, charakterizovat a shrnout specifika služeb a marketingu služeb. Popsat marketingové nástroje v činnosti podniků a dalších subjektů působících v oblasti služeb. Popsat různé přístupy k marketingovému mixu v oblasti služeb.
|
Požadavky na studenta
|
1) Plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány.
2) Písemný zkouškový test.
Na vstupní hodině předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Student musí získat 70 % všech bodů pro úspěch v předmětu.
|
Obsah
|
Úvod do marketingu služeb
Specifika marketingu ve službách
Definice služeb, význam a klasifikace služeb
Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady
Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování
Marketingový výzkum v oblasti služeb
Marketingová strategie podniků služeb
Marketingový mix v podnicích a dalších subjektech sektoru služeb
Úloha lidského faktoru ve službách
Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady
Specifika marketingu v podnicích a dalších subjektech sektoru služeb
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Lukáš Pichlík, MBA (100%),
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Ing. Lukáš Pichlík, MBA (100%),
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D. (100%),
magistr Liuba Turchyn, kand.ekon.věd, dipl.spec. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
Rozšiřující:
Morrison, M. Alastair. Marketing and Managing Tourism Destinations. London, New York: Routledge, 2012. ISBN 978-041567250-4.
-
Rozšiřující:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Rozšiřující:
Cimler, Petr. Příklady aplikací marketingu. V Plzni : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-505-4.
-
Rozšiřující:
Hazdra, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
-
Rozšiřující:
Hesková, Marie. Teorie, management a marketing služeb. České Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012. ISBN 978-80-87472-25-5.
-
Doporučená:
Tučková, Zuzana. Ekonomika služeb. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-006-6.
-
Doporučená:
Bruhn, Manfred; Meffert, Heribert. Handbuch Dienstleistungsmarketig : Planung - Umsetzung - Kontrolle. Wiesbaden : Springer Gabler, 2012. ISBN 978-3-8349-3660-8.
-
Doporučená:
Morrison, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. Second edition. 2019. ISBN 978-1-138-89729-8.
-
Doporučená:
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14., global ed. Boston : Pearson Education, 2012. ISBN 978-0-273-75502-9.
-
Doporučená:
Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
-
Doporučená:
Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
-
Doporučená:
Lovelock, Christopher H.; Wirtz, Jochen. Services marketing : people, technology, strategy. 7th ed. Boston : Pearson, 2011. ISBN 978-0-273-75606-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
popsat základy marketingu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky aplikovat normu ČSN 690 a 690-2 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu |
vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků a ostatních subjektů v oblasti služeb |
rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků a ostatních subjektů v oblasti služeb |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|