|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / MOS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
MOS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Morfosyntaktická cvičení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
11 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je procvičit a prohloubit látku, která byla obsahem bakalářského studia především v předmětech Morfologie 1 a 2 a Syntax. Látka bude systematicky procvičována na složitějším jazykovém materiálu, v případě potřeby bude objasněna příslušná teorie. Těžiště předmětu je ale v opakování, prohlubování a procvičování. Tematická náplň předmětu se bude částečně řídit potřebami a požadavky studentů.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test, aktivní účast na seminářích, plnění zadaných úkolů, vedení učebního portfolia formou vyplnění a odevzdání příslušného kontrolního listu po ukončení každého tematického celku včetně zhodnocení vlastního procesu učení a návrhu odstranění případných nedostatků.
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu MOS, pojmy sebereflexe a autoevaluace a jejich význam v procesu učení, učební portfolio.
2. Nesklonné slovní druhy (adverbia, předložky)
3. Tranzitivní a intranzitivní slovesa
4. Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou I
5. Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou II
6. Trpný rod
7. Opis trpného rodu
8. Souřadné souvětí
9. Konjunktiv II
10. Konjunktiv II
11. Konjunktiv I
12. Infinitivní věty I.
13. Infinitivní věty II.
V průběhu celého semestru si každý student povede své učební portfolio za účelem pozorování a zhodnocení vlastního učebního pokroku. Po ukončení každého tematického celku vypracuje a ve stanoveném termínu odevzdá příslušný kontrolní list, následně proběhne v hodině krátká diskuse.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
LMS Moodle
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Bräuer, Gerd. Das Portfolio als Reflexionsmedium für Lehrende und Studierende. Stuttgart: UTB, 2016. ISBN 978-3-8252-4632-7.
-
Doporučená:
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. Deutsche Grammatik : ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin : Langenscheidt, 2001. ISBN 3-468-49493-9.
-
Doporučená:
Duden 4 - Die Grammatik. 2009.
-
Doporučená:
Schäfer, Roland. Einführung in die grammatische Beschreibung des Deutschen. Berlin, 2018. ISBN 978-3-6110-118-4.
-
Doporučená:
Eisenberg, Peter. Grundriss der deutschen Grammatik. Band 2: Der Satz. Stuttgart/Weimar: Verlag J. B. Metzler, 2013. ISBN 978-3476024244.
-
Doporučená:
Janík, Tomáš et al. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-6349-5.
-
Doporučená:
Altmann, Hahnemann. Prüfungswissen Syntax. Göttingen, 2010. ISBN 978-3-8252-3320-4.
-
Doporučená:
Helbig, Buscha. Übungsgrammatik Deutsch. München, 2013. ISBN 978-3126063661.
-
Doporučená:
Hall, Karin; Scheiner, Barbara. Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Ismaning: Hueber, 2001. ISBN 978-3-19-007448-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní morfologické a syntaktické struktury německého jazyka |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2/C1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat základní morfologické a syntaktické struktury německého jazyka |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat složitější morfologické a syntaktické struktury německého jazyka |
identifikovat potenciálně složité gramatické struktury německého jazyka |
vysvětlit pojmy sebereflexe a autoevaluace a jejich význam v procesu učení |
vysvětlit pojem učební portfolio a jeho význam v procesu učení |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat při komunikaci složitější větné struktury (komplexnější souvětí apod.) |
samostatně pracovat s odbornou literaturou, a tím se dále sebevzdělávat |
přeložit adekvátně i složitější větné struktury z a do NJ |
zhodnotit vlastní proces učení |
používat učební portfolio ve svém dalším učebním procesu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Portfolio, (Prezenční forma studia) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
|
|
|
|