|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SGSP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SGSP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
SPPG osob se sluchovým postižením 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Speciální pedagogika osob se sluchovým postižením 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
34 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají základní přehled v oboru speciální a inkluzivní pedagogiky osob s postižení sluchu, seznámí se s elementární surdopedickou terminologií, charakteristikou a klasifikací sluchový vad a postižení, zorientují se v možnostech diagnostiky, terapie a kompenzace u osob s postižením sluchu a porozumí souvislostem různých stupňů závažnosti tohoto postižení.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na výuce
|
Obsah
|
Obsah:
1. Historický vývoj a současné vymezení oboru speciální pedagogiky osob se sluchovým postižením
2. Základní surdopedická terminologie,
3. Přehled a klasifikace sluchových vad a poruch
4. Příčiny, projevy a důsledky sluchového postižení,
5. Charakteristika osob se sluchovým postižením
6. Diagnostika sluchového postižení,
7. Klasifikace osob se sluchovým postižením
8. Možnosti terapie, kompenzace a rehabilitace osob se sluchovým postižením.
9. Komunikační přístupy uplatňované ve vzdělávání (orální, bilingvální, totální a simultánní komunikace)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Tereza Hradilová, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. Anna Houdková (100%),
PhDr. Tereza Hradilová, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Nosková (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Anna Houdková (100%),
PhDr. Tereza Hradilová, Ph.D. (33%),
Mgr. Kateřina Nosková (67%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Představit přehledově elementární východiska oboru speciální pedagogika |
Představit základy biologického, psychického a sociálního vývoje člověka |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikovat teoretické poznatky z předmětů biologie člověka a základů společenských věd v rozsahu učiva střední školy. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Představit a klasifikovat vady sluchu, jejich příčiny a možnosti prevence a diagnostiky |
Klasifikovat a charakterizovat skupiny osob s postižením sluchu |
Popsat možnosti terapie a rehabilitace u osob s postižením sluchu |
Představit surdopedii v historickém i současném kontextu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Používat aktuální surdopedickou terminologii. |
Klasifikovat kategorie osob s postižením sluchu. |
Používat základní diagnostická kritéria sluchových postižení. |
Kategorizovat kompenzační pomůcky pro osoby s postižením sluchu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Kooperativní výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|