|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SGUSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SGUSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvodní seminář ke spec. ped. praxím
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Úvodní seminář ke speciálně pedagogickým praxím
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
34 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s partnerskými organizacemi FPE ZČU, které na území města Plzně či v jeho blízkém okolí poskytují pedagogické a sociální služby osobám se zdravotním postižením a jejich rodinám, formou pořádání seminářů s odborníky z praxe zprostředkovat studentům jejich zkušenosti se způsoby práce a sociálními vztahy, které existují a jsou uplatňovány v konkrétních organizacích. Prostřednictvím min. třech exkurzí na vybraných pracovištích mají studenti možnost vytvořit si lepší představu o tom, která pracoviště průběžných a souvislých odborných praxí v nadcházejících semestrech volit. V závěru kurzu oslovují studenti individuálně vyučujícího praxe, se kterými vytvářejí plán odborné praxe pro nadcházející semestry.
|
Požadavky na studenta
|
Kurz je na konci semestru zakončen formou kolokvia - společného setkání studentů, jehož podstatou je provedení shrnutí získaných poznatků. Důraz je kladen na schopnost reflexe a sebereflexe studentova budoucího působení. Podmínkou pro udělení zápočtu je min. 75% účast na seminářích a 100% účast na min. 3 exkurzích do organizací pracujících ve prospěch osob s postižením. Pro udělení zápočtu se student na konci semestru účastní závěrečného kolokvia, na kterém předloží zpracovaná portfolia prezentovaných organizací, zpracované zprávy z absolvovaných exkurzí a nastíní svůj plán odborné praxe do dalších semestrů.
|
Obsah
|
Kurz Úvodní seminář ke speciálně pedagogickým praxím je založen na 2 stěžejních aktivitách; a) na pořádání seminářů s odborníky z praxe a b) na studentově účasti na třech studentem vybraných pracovištích věnujících se podpoře osobám se zdravotním postižením. Kurz je doplněn o detailní seznámení se se systémem odborných speciálně pedagogických praxí a způsoby jejich realizace na FPE ZČU v Plzni.
Prostřednictvím seminářů s odborníky z praxe na fakultní půdě v podobě min. 16 prezentací organizací pracujících ve prospěch osob se zdravotním postižením a prostřednictvím min. 3 jednorázových exkurzí ve vybraných organizacích mají studenti možnost vytvořit si lepší představu o tom, která pracoviště průběžných a souvislých speciálně pedagogických praxí v nadcházejících semestrech volit a jakým směrem se do budoucna profesně orientovat.
Kurz předchází jakýkoliv další do praxe orientovaný předmět a jeho zapsání je vhodné pouze pro studenty bakalářského studijního programu Speciální pedagogika.
Obsah:
1. Úvodní seminář k praxím seznámení s průběhem kurzu a s požadavky k zápočtu,
2. Seznámení se systémem odborných speciálně pedagogických praxí na KPG, FPE ZČU,
3. - 9. Semináře s odborníky z praxe,
10. - 12. Návštěvy organizací pracujících ve prospěch osob s postižením,
13. Závěrečný seminář reflexe uskutečněných seminářů a návštěv.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Kristýna Janyšková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Kristýna Janyšková, Ph.D. (25%),
Mgr. Šárka Káňová, Ph.D. (100%),
Mgr. Martina Karkošová, Ph.D. (100%),
Mgr. Lenka Pejšová Mouleová (100%),
Mgr. et Bc. Jiřina Ullmanová (75%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Skovajsa, M. a kol. Občanský sektor. Organizovaná občanská společnost v České republice. Praha: Portál, 2010.
-
Základní:
Rektořík, J. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010.
-
Doporučená:
Dohnalová, M.; Malina, J.; Müller, K. Panorama biologické a sociokulturní antropologie: modulové učební texty pro studenty antropologie a "příbuzných" oborů. 17, Občanská společnost: Minulost - současnost - budoucnost.. Elportal, Brno: MU, 2004.
-
Doporučená:
Vrzáček, P. Vedení ve shodě s organizačními hodnotami, in Hodnoty v prostředí sociálních a zdravotních služeb. Z. Havrdová a kol.. Praha: Univerzita Karlova. Fakulta humanitních studií, 2010.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Disponovat základními poznatky z oblastí společenských věd v rozsahu učiva střední školy. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Dokázat aplikovat teoretické poznatky z oborů biologie člověka a základů společenských věd v rozsahu učiva střední školy. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Osvojit si znalosti spojené se způsoby a specifiky práce organizací pracujících ve prospěch osob s postižením.
|
Osvojit si znalosti spojené se sociálními aspekty práce s rozličnými věkovými skupinami osob s různým typem postižení a získá základní vhled do oblastí podpory v průběhu jednotlivých životních etap (dětství období školní docházky, přechod ze školy do práce dospělý věk, seniorský věk). |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Prohloubit dovednost v oblasti reflexe svého současného a budoucího profesního počínání. |
Své profesní směrování reflektovat písemně prostřednictvím vypracovaného portfolia a ústně při závěrečném shrnutí. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|