Cíle předmětu (anotace):
|
Vysvětlit faktory ovlivňující chování podniků v současném světě, vztahy mezi podnikatelskými partnery z různých zemí; připravit studenty na rozdílné podnikatelské prostředí a podnikatelské příležitosti.
|
Požadavky na studenta
|
Pro úspěšné dokončení předmětu student musí získat v průběhu semestru minimálně 30 bodů z 50 možných, které může získat v různých aktivitách v průběhu výuky, za zpracování a prezentaci samostatných úkolů a absolvování závěrečného testu.
Bodování aktivit: 20 bodů prezentace 20 bodů závěrečný test 10 bodů samostatné úkoly, aktivity v průběhu předmětu
Stupnice hodnocení: 0 - 29 bodů: nevyhověl 30 - 36 bodů: 3 (dobře) 37 - 42 bodů: 2 (velmi dobře) 43 - 50 bodů: 1 (výborně)
|
Obsah
|
Regionální a globální strategie
Mnohonárodní podnik
Triáda a mezinárodní podnikání
Mezinárodní politika
Mezinárodní kultura
Mezinárodní obchod
Mezinárodní finanční trhy a instituce
Mnohonárodní strategie
Organizační strategie
Výrobní strategie
Marketingová strategie
Strategie řízení lidských zdrojů
Politické riziko a strategie vyjednávání
Mezinárodní finanční management
Podniková strategie a národní konkurenceschopnost v EU, Japonsku, Severní Americe a rozvíjejících se ekonomikách
Etika a příprodní prostředí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
RUGMAN,Alan M.,COLLINSON, Simon. International Business. 2012. ISBN 978-0273760979.
-
Doporučená:
CAVUSGIL,S.Tamer.,KNIGHT,Gary.,RIESENBERGER,John. International Business: The New Realities (3rd Edition). Pearson, 2013. ISBN 9780132991261.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost angličtiny na dobré úrovni a znalosti z různých oblastí podnikání. Předmět je vyučován v angličtině, není to jazykový kurz. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat působení faktorů mezinárodního prostředí na činnost podniku |
vysvětlit současné obchodní trendy |
zdůvodnit navrhovaná strategická rozhodnutí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické znalosti z podnikového managementu na přijímaná rozhodnutí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka, diskuse |
|