|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / DPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
DPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Digitalizace v podnikové praxi
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
16 / -
|
5 / 20
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vysvětlit studentům základními pojmy z oblasti digitalizace a digitalizačních trendů moderní společnosti. Umožnit studentům pochopit cíle, přínosy a překážky digitální transformace pro ekonomické subjekty a další související vývojové trendy ve společnosti. Seznámit studenty s vybranými příklady digitálních řešení v podnikání, podnikových procesech a projektech.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je udělován na základě průběžného plnění dílčích aktivit dle zadání vyučujícího a dále zpracovaného, odprezentovaného a uznaného projektu.
Zkouška je písemná. Ke splnění zkoušky je nutné dosáhnout min. 65% úspěšnosti u písemného testu.
|
Obsah
|
Digitální transformace jako příležitost - ekonomické, sociální, ekologické a demografické výzvy a aspekty digitální transformace.
Společnost 4.0, její pojetí a související oblasti (např. Služby 4.0, Obchod 4.0 atd.)
Průmysl 4.0, Internet of Things (IoT) a ostatní vývojové trendy a příležitosti digitální ekonomiky.
Příprava na digitalizaci - zmapování procesů
Řízení životního cyklu produktu/služby
Digitální produkty/služby a zákaznická řešení v B2C
Deeplearning, zpracování dat, chytré využití dat
Digitalizační trendy v podniku ve vybraných oblastech
Automatizace výrobních a nevýrobních procesů
Digitalizace procesů a informačních systémů
Digitální transformace pro inovace obchodních modelů, řízení změn a jejich implementace
VR a AR, technologie, využití v průmyslu
Online spolupráce, digitální produktivita, digitalizace zaměstnanců
Řízení digitálních rizik a ochrana dat v podnikovém prostředí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Evropská komise. Akční plán digitálního vzdělávání. Brusel, 2020.
-
Základní:
Urbach, Nils,; Röglinger, Maximilian. Digitalization cases : how organizations rethink their business for the digital age. 2019. ISBN 978-3-319-95272-7.
-
Základní:
Pilný, Ivan. Digitální ekonomika : žít nebo přežít. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-265-0481-8.
-
Základní:
Chmelař et al. Dopady digitalizace na trh práce v ČR a EU.. Praha, 2015.
-
Základní:
Dřímalka, Filip. HOT : jak uspět v digitálním světě. Vydání první. 2020. ISBN 978-80-7555-101-6.
-
Doporučená:
Nenadál, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. 2018. ISBN 978-80-7261-561-2.
-
Doporučená:
Dvořáková, Lilia; Vacek, Jiří,; Černá, Marie; Hejduková, Pavlína; Hinke, Jana,; Taušl Procházková, Petra; Vallišová, Lucie; Horák, Jakub; Caha, Zdeněk,; Machová, Veronika. Metodika adaptace malých a středních podniků v sektoru služeb na implementaci principů, postupů, metod a nástrojů Společnosti 4.0. 2020. ISBN 978-80-261-0953-2.
-
Doporučená:
Woodcock, J; Graham M. The Gig Economy: A Critical Introduction.. Cambridge, 2020. ISBN 9781509536368.
-
Doporučená:
Kane, Gerald C.; Phillips, Anh Nguyen; Copulsky, Jonathan R.; Andrus, Garth R. The technology fallacy : how people are the real key to digital transformation. 2019. ISBN 978-0-262-03968-0.
-
Doporučená:
Jurová, Marie. Výrobní a logistické procesy v podnikání. První vydání. 2016. ISBN 978-80-247-5717-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
55
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
15
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Aplikovat znalosti z podnikové ekonomiky a podnikových procesů v konkrétních situacích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Chápat základní trendy ve vývoji společnosti z ekonomického, sociálního, demografického, technologického aj. pohledu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Objasnit význam digitalizace pro společnost a ekonomiku |
Charakterizovat Průmysl 4.0 a ostatní technologické výzvy a příležitosti digitální ekonomiky |
Znát digitální produkty a trendy v různých oblastech podnikové ekonomiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Analyzovat přínos a překážky digitální transformace pro vybrané ekonomické subjekty |
Zanalyzovat vnější i vnitřní prostředí organizace a v návaznosti na tuto analýzu zhodnotit potenciál digitální transformace pro tento subjekt |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|