|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / MANG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
MANG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
326 / -
|
0 / -
|
3 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPM/ZM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se základními vývojovými trendy managementu a výzvami, které přináší 21 st. pro management. Vysvětlit význam, přístupy a zásady managementu v organizacích. Objasnit principy a postupy pro výkon sekvenčních a paralelních manažerských funkcí. Charakterizovat práci manažerů na různých úrovních řízení a vést k pochopení významu manažerské práce v různých organizacích i rozdílných kulturách. Představit studentům příklady dobré praxe a diskutovat případové studie.
|
Požadavky na studenta
|
Předpoklady pro získání zápočtu:
- průběžné plnění aktivit (např. případové studie) dle zadání vyučujících min. na 70%,
- skupinové prezentace na cvičeních,
- odevzdání a schválení seminární práce ve stanoveném termínu (stanoví vyučující),
- úspěšné absolvování průběžného testu, test je možné opakovat pouze jednou v termínu stanoveném katedrou.
Požadavky pro získání zkoušky:
Získání zápočtu a úspěšné absolvování zkoušky. Zkouška je písemná. Je nutné dosáhnout alespoň 70% úspěšnosti při písemné zkoušce.
Hodnocení zkoušky:
100 - 90% - výborně
89 - 80% - velmi dobře
79 - 70% - dobře
69% a méně - nevyhověl
|
Obsah
|
Úvod do managementu, podstata, význam a role v současných organizacích, trendy
Profil manažera, role, funkce a kompetence
Plánování jako manažerská funkce, proces a techniky
Strategické řízení
Organizování jako manažerská funkce, proces, prvky, trendy
Vedení, styly vedení, lídr vs. manažer
Kontrolování, role a význam kontroly, typy, proces, nástroje a techniky
Rozhodování, fáze a prvky rozhodovacího procesu
Management změn a role manažera
Interní komunikace a role manažera
Organizační kultura, prvky organizační kultury
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. (100%),
Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (100%),
Ing. Mgr. Petra Skálová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. David Michelini (100%),
Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (100%),
Ing. Mgr. Petra Skálová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Donnelly, J., H., Gibson, J., Ivancevich, J.,M. Management. Grada, 2017.
-
Základní:
Veber, J., Krajčík, V., Ostapenko, G., Švecová. L., & Žufan. J. Management: základy, přístupy, soudobé trendy. Ekopress. 2021.
-
Základní:
Certo, S., C., Certo, S. T. Modern management, Concepts and Skills. Harlow, 2019.
-
Doporučená:
Holá, J. Interní komunikace v teorii a praxi. Univerzita Pardubice, 2017.
-
Doporučená:
Blažek, L. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. Management Press, 2014.
-
Doporučená:
Vodáček, L. Vodáčková, O. Moderní management v teorii a praxi. Management Press, 2013.
-
Doporučená:
Barták, J. Řízení lidí v organizacích. Grada. 2023.
-
Doporučená:
Fotr, J. Vacík, E., Souček, I. Špaček, M. Hájek. S. Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Grada. 2020.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
49
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základních pojmech v oblastech fungování organizací a osobnosti člověka v organizaci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány specifické odborné dovednosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
|
vysvětlit podstatu, význam a roli managementu v současných organizacích
popsat vývojové trendy managementu a vysvětlit jejich přínosy pro současný management
vymezit a vysvětlit sekvenční a paralelní manažerské funkce
popsat role manažera v současné organizaci
vysvětlit a aplikovat vybrané manažerské nástroje a techniky nezbytné pro realizaci manažerských funkcí
popsat proces implementace změn v současné organizaci a roli manažera v tomto procesu
charakterizovat vybrané aspekty mezinárodního managementu, výzvy globalizovaného prostředí
vysvětlit koncept společenské odpovědnosti firem, manažerská etika
vymezit pojem organizační kultura a popsat její prvky
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky z vybraných oblastí managementu při řešení případových studií
použít vybrané manažerské nástroje a techniky při řešení dílčích úkolů podnikové praxe
aplikovat získané znalosti na úkolech v rámci týmového práce i individuální práce
orientovat se v současných trendech a směrech managementu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|