|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / MPFR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
MPFR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodika počát. fáze výuky RJ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Příprava a realizace vyučovací jednotky ve skupině začátečníků A1.1, A1.2 dle učebnice "Pojechali" a dle učebnice Raduga po-novomu 1,2.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích; příprava a realizace vyučovací sekvence zaměřené na určitý jazykový prostředek nebo řečovou dovednost; vytvoření katalogu materiálů a aktivit na posluchačem vybrané téma.
|
Obsah
|
Současný pohled na počáteční fázi výuky ruštiny u dětí a dospělých. Předazbukové období. Metody a techniky výuky jazykových prostředků (zejména fonetiky a slovní zásoby) a řečových dovedností s důrazem na využití ITC a mezipředmětových vztahů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Doporučená:
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Dergačeva, G.I. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo na načalnom etape. Moskva, "Russkij jazyk", 1983.
-
Doporučená:
Skalková, Jarmila. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
-
Doporučená:
Žofková, H. a kol. Pojechali 1,2. Praha, SPL-Práce, 2002.
-
Doporučená:
Vlasova, N.S. Praktičeskaja metodika prepodavanija russkogo jazyka na načalnom etape. Moskva, Izd. "Russkij jazyk".
-
Doporučená:
Jelínek,Hříbková,Žofková. Raduga po-novomu. Plzeň, 2007.
-
Doporučená:
Jelínek, Stanislav. Raduga po-novomu 1,2 : ruština pro základní a střední školy. Plzeň : Fraus, 2007. ISBN 80-85784-70-X.
-
Doporučená:
Russkij jazyk za rubežom.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student zvládá teorii počáteční výuka ruského jazyka. Ovládá s pomocí metodické příručky audioorální úvod výuky RJ. Dovede správně psát na tabuli písmena ruské školní abecedy a zvládá jejich nácvik. Dokáže vytvořit pracovní list k nácviku obtížných písmen |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|