|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / ZAHRR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
ZAHRR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Zahraniční stáž
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do autentického prostředí země (zemí), jejichž jazyk studuje. Student absolvuje nejméně měsíční zahraniční stáž v instituci vysokoškolského typu a podává o ní fundovanou (sebe)reflexi v podobě seminární práce. Předmět je uveden workshopem s účastí vyučujícího a případně studentů, kteří stáž již absolvovali, kde je vysvětlen požadovaný způsob podání zprávy a analýzy o zahraniční stáži. V průběhu studia v zahraniční student sleduje, zaznamenává, popisuje a písemně analyzuje tři oblasti 1) jazykovou (nová slovní zásoba, hovorová ruština, studentský slang apod.), 2) kulturní (aktuální kulturní dění, každodenní život, zvyky a obyčeje, rozdíly oproti ČR, korekce imagologických stereotypů apod.), 3) didaktickou a oborově didaktickou (pozorování rozdílů ve vzdělávacím systému v zahraničí a v ČR a zejména komparace přístupů a metod ve výuce cizího jazyka). Dále sbírá výmluvný autentický materiál textový, vizuální, audio a jiný použitelný pro jiné předměty (praktický jazyk, zeměvěda). V rámci závěrečného worskhopu se uskuteční diskuse k průběhu a efektivitě zahraničních stáží, jsou vyhodnoceny sledované oblasti, prezentován a klasifikován sesbíraný autentický materiál. Toleruje se případně i zahraniční stáž na zahraničních akademických pracovištích vyučujících obdobný bakalářský studijní program.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na nejméně měsíční zahraniční stáži, seminární práce v rozsahu 6 normostran s jazykovou, kulturní a didaktickou složkou, sběr a prezentace autentických materiálů textových i netextových, aktivní účast na úvodním a závěrečném workshopu
|
Obsah
|
Nejméně měsíční reflektovaná zahraniční stáž. Úvodní a závěrečný workshop.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Reálie Ruska
(Pešková, M.)
-
Základní:
Il'jičeva, Ljudmila Jefimovna; Komarovskij, Vladimir Savel'jevič; Prorok, Vladimír. Rusko ve 21. století : politika, ekonomika, kultura. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2013. ISBN 978-80-7380-436-7.
-
Základní:
Pavlovskaja, A. V. Russkij mir. Charakter, byt, nravy 1. Moskva : Slovo, 2009. ISBN 978-5-387-00103-1.
-
Základní:
Pavlovskaja, A. V. Russkij mir. Charakter, byt, nravy 2.. Moskva : Slovo, 2009. ISBN 978-5-387-00102-4.
-
Základní:
ŠAGALOVA, J. N. Samyj novejšij tolkovyj slovar' russkogo jazyka XXI veka: okolo 1500 slov. Spravočnoje izdanije.. Moskva: Astrel', 2012. ISBN 978-5-17-074754-2.
-
Základní:
Sovremennyj russkij jazyk: aktivnyje processy na rubeže XX-XXI vekov. Moskva : Jazyki slavjanskich kul'tur, 2008. ISBN 5-9551-0216-7.
-
Doporučená:
Naročnickaja, N. Rossija i russkije v sovremennom mire. Audiokniga.
-
Doporučená:
Protopopov, A.S., Koz´menko, V. M. Rossija v sovremennom mire.. Moskva : RUDN, 2001. ISBN 5-209-01319-7.
-
Doporučená:
Cudlín, K.. [et al.]. Viděno devíti. Fotografie z Ruska. Praha : Kant, 2014. ISBN 978-80-7437-124-0.
-
Doporučená:
Jonas, S., Handwerker, M., Veser, T. 100 divů Ruska : historie, kultura a přírodní krásy největší země světa.. Čestlice : Rebo Productions, 2008. ISBN 978-80-7234-854-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
4
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
99
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou definovány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou definovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit pojem "kulturní šok" |
definovat termín "autentický materiál" |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
orientovat se v autentickém cizojazyčném prostředí |
shrnout jazykový, kulturní a didaktický přínos stáže v písemné práci |
vyhodnotit různé přístupy k výuce v ČR a RF |
vybrat relevantní autentický materiál pro rozvoj znalostí a dovedností v cizím jazyce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|