|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / MS2D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
MS2D
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodologický seminář 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na Etnologie. Cílem předmětu je poskytnout studentům intenzivní průpravu v teorii a metodologii sociokulturní antropologie. Předmět navazuje na MS1D a rozvíjí zejména etnografii jako specifickou badatelskou pozici, která se prostřednictví intenzivního ponoření do výzkumného prostředí snaží porozumět jinakosti. Pozornost bude věnována terénním poznámkám, způsobu čtení a tvorby antropologických textů právě na základě terénních poznámek. Dále bude rozvíjena schopnost prezentovat výsledky výzkumu na konferencích, workshopech, formou odborných i popularizačních textů.
|
Požadavky na studenta
|
1. Schopnost číst anglicky.
2. Příprava na seminář.
3. Esej na zadané téma.
4. Prezentace vlastního výzkumu.
5. Závěrečná ústní zkouška.
|
Obsah
|
Obsah bude stanoven na základě konzultace s garantem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Wallwork, Adrian. English for writing research papers. New York : Springer, 2011. ISBN 978-1-4419-7921-6.
-
Základní:
Sanjek, Roger. Fieldnotes : the makings of anthropology. Ithaca : Cornell University Press, 1990. ISBN 978-0-8014-9726-1.
-
Základní:
Bernard, H. Russell. Research methods in anthropology : qualitative and quantitative approaches. Lanham : Altamira Press, 2006. ISBN 978-0-7591-0869-1.
-
Základní:
Bernard, H. Russell. Social research methods : qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks, SAGE Publications, 2000. ISBN 0-7619-1403-X.
-
Základní:
Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. The SAGE handbook of qualitative research. Thousands Oaks : SAGE Publications, 2005. ISBN 0-7619-2757-3.
-
Doporučená:
Weller, Susan C. and A. Kimball Romney. Systematic data collection. Sage Publications, Newbury Park., 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
184
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Číst a porozumět odbornému textu v anglické jazyce. |
Kriticky zhodnotit metodologickou stránku klasických a paradigmatických děl v oboru etnologie. |
Posoudit nové metodologické přístupy v etnologii. |
Analyzovat dílčí vědecké problémy. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Číst a porozumět odborné literatuře v domácím a zahraničním jazyce a reflektovat takto získané poznatky pro svůj výzkum a výstupy. |
Samostatně interpretovat a prezentovat odborný text. |
Vypracovat a aplikovat databázi pro sběr dat. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Schopnost vyhledávat informace. |
Analyzovat a kriticky hodnotit kvalitativní data. |
Ovládat a aplikovat teoretické znalosti potřebné k samostatné vědecké práci. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Strukturovat a vypracovat etnografický text. |
Schopnost tvorby dat. |
Využívat etnografickou metodu sběru dat v rámci výzkumu souvisejícího s tématem disertační práce. |
Využívat adekvátní metodu analýzy dat v rámci výzkumu souvisejícího s tématem disertační práce. |
Samostatně interpretovat a prezentovat odborný text na odborné akci. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|