|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KTV / 9ISOS
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KTV
/
9ISOS
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Integrovaný seminář 1
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Seminar
3
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
7 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KTV/CISOS
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Aplikace pedagogických, psychologických a didaktických vědomostí a dovedností na písemný projekt vyučování. Zohlednění osobnosti žáka a využití sociálních vztahů prostřednictvím aktivizujících metod v koncepci projektu. Projekt vychází z reálné didaktické jednotky, navrhuje a ověřuje optimální pojetí didaktických situací z výše uvedených hledisek. Projekt je pilotním dokumentem pro závěrečnou práci.
|
Requirements on student
|
zpracování seminární práce na zadané téma
|
Content
|
Aplikace pedagogických, psychologických a didaktických vědomostí a dovedností na písemný projekt vyučování. Zohlednění osobnosti žáka a využití sociálních vztahů prostřednictvím aktivizujících metod v koncepci projektu. Projekt vychází z reálné didaktické jednotky (v součinnosti s předmětem KAT/PSTF), navrhuje a ověřuje optimální pojetí didaktických situací z výše uvedených hledisek. Projekt je pilotním dokumentem pro závěrečnou práci.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Drahovzal, Jan; Kilián, Oldřich; Kohoutek, Rudolf. Didaktika odborných předmětů. Brno : Paido, 1997. ISBN 80-85931-35-4.
-
Recommended:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Recommended:
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
Recommended:
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-966-6.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|