|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / KP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
KP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kondiční příprava
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky pojmosloví a tvorby kondiční přípravy ve fitness centrech, wellness zařízení a prostředí sportovních oddílů. Na základě kondičních ukazatelů stanovit optimální prostředky, dobu a frekvenci zatížení s přihlédnutím k individualitě klientů či charakteru tréninkového záměru.
|
Požadavky na studenta
|
Praktické předvedení požadovaných cviků v průběhu semestru. Test z probrané problematiky na závěr semestru.
|
Obsah
|
1. Úvod do výuky, poučení o bezpečnosti, výchozí poloha těla, správné dýchání.
2. Sestavování cvičebních plánů pro různé věkové skupiny, volba a pořadí jednotlivých cviků, metodika cvičení a kondiční přípravy.
3. Specifika kondiční přípravy začátečníků, žen a dětí
4. Kondiční příprava sportovců, metodika kondiční přípravy.
5. Zápočtový test, plnění zápočtových požadavků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
užívat a aplikovat základní znalosti z anatomie, fyziologie, zdravotní Tv a sportů vyučovaných na KTV |
vysvětlit cvičební postupy vzhledem ke stanovenému cíli |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat praktické dovednosti získané studiem v rámci kondiční přípravy jednotlivých sportů |
hodnotit kondiční zatížení v prostředí sportovní přípravy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
připravit a obhájit kondiční program pro vybraného jedince s libovolným cílem cvičení (zdravotní, objemový, redukční apod..) |
vytvořit příklady tréninkových plánů pro jednotlivé konkrétní klienty |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prakticky předvést a organizovat tréninkový kondiční program pro vybraného jedince s libovolným cílem cvičení (zdravotní, objemový, redukční apod..) |
demonstrovat a vhodně aplikovat příklady tréninkových plánů pro jednotlivé konkrétní klienty s různým cílem přípravy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
E-learning, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|