|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / OP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
OP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná praxe 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
14
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům možnosti pohybových aktivit ve všech věkových a výkonnostních kategoriích. Uvést studenty do problematiky působení v lázeňských centrech se zaměřením na praktickou osobní práci s klienty těchto zařízení či sportovišť. Získávání zkušeností při modelových situacích ve skupinové formě práce.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní pedagogické vedení tréninkových nebo cvičebních jednotek se zaměřením na dětskou populaci v rozsahu minimálně 14 dnů.
2. Zpracování semestrální práce - sestavení a realizace tréninkového nebo cvičebního plánu.
3. Zpracování minimálně 10 písemných příprav na tréninkovou nebo cvičební jednotku.
4. Doložení své pedagogické činnosti potvrzením od zastřešující organizace.
|
Obsah
|
Pravidelná aktivní metodická, pedagogická a didaktická činnost ve vybraných rekreačně pohybových aktivitách s klienty formou skupinové práce v průběhu celého semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Krištofič, J. Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha, 2000.
-
Základní:
Jane Johnson. Postural Correction. 2016. ISBN 9781492507123.
-
Základní:
Perič, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0683-0.
-
Doporučená:
Smithyman, K., Kalman, B. Active Kids. Crabtree Publishing Company, 2003. ISBN 0-7787-1253-2.
-
Doporučená:
Krištofič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely.. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Kračmar, B. Kineziologická analýza sportovního pohybu.. Praha : TRITON, 2002.
-
Doporučená:
Odborná literatura podle druhu činnosti, časopisy.
-
Doporučená:
Angela Clow, Sarah Edmunds. Physical activity and mental Health. Human Kinetics, 2014. ISBN 978-1450434331.
-
Doporučená:
Knappová, Věra. Řešme bolesti zad pohybem. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0245-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit a použít metodické postupy nácviku a zdokonalování pohybových dovedností |
aplikovat vědomosti získané v průběhu studia do své pedagogické činnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat a prakticky organizovat děti předškolního a mladšího školního věku |
aplikovat získané dovednosti v průběhu studia do své pedagogické činnosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
sestavit a konzultovat tréninkový nebo cvičební plán pro vybranou cvičební skupinu s konkrétním cílem |
zhodnotit cvičební nebo tréninkovou jednotku a provést autoevaluaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat získané vědomosti a dovednosti do praktických pedagogických činností |
vysvětlit a prakticky demonstrovat cvičencům průběh pohybových činností a předat zpětnovazební informace |
provést na závěr bloku praxí reflexi a evaluaci výuky z pozice cvičitele a trenéra |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Studijní praxe, |
|
|
|
|