|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / OP4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
OP4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná praxe 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
14
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům možnosti pohybových aktivit ve všech věkových a výkonnostních kategoriích. Uvést studenty do problematiky působení v lázeňských centrech se zaměřením na praktickou osobní práci s klienty těchto zařízení či sportovišť. Získávání zkušeností při reálných situacích v hromadné, skupinové a individuální formě práce.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný záznam o průběhu praxe.
Reflexe a zhodnocení praxe s garantem.
|
Obsah
|
Student absolvuje 1 den v týdnu během celého semestru praxi ve vybraném wellness centru, firmě (sportovním klubu), sportovním zařízením, případně jiné instituci zajišťující zlepšení kvality života a zdraví.
1. Student vede pod odborným dozorem (supervizora) jednotlivé lekce wellness či jejich části.
2. Student si osvojuje praktické znalosti vybraných technik wellness v rámci pravidelných lekcí pod dohledem ve spolupráci se supervizorem.
3. Student si rozvíjí komunikační dovednosti s jednotlivých klienty (skupinami) v rámci vedení lekcí.
4. Na základě empirického zkoumání se učí vytvořit základní anamnézu klienta.
5. Pomáhá vytvořit doporučení ke zlepšení kvality zdravého životního stylu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
84
|
Celkem
|
98
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit a použít metodické postupy nácviku a zdokonalování pohybových dovedností |
aplikovat vědomosti získané v průběhu dosavadního studia do své pedagogické činnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat a prakticky organizovat skupinu osob |
syntetizovat odborné dovednosti získané v průběhu dosavadního studia |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlí a zdůvodní nutnost zdravého životního stylu pro kvalitu života |
rozliší potřeby aktivního životního stylu a regenerace jednotlivých skupin obyvatelstva |
popíše a vysvětlí potřeby regenerace ve sportovních klubech |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestaví, realizuje a vyhodnotí pohybový program danou osobu |
na základě získaných informací definuje klientovi anamnézu a na míru připraví plán zdravého způsobu života |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|