|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PNSH1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PNSH1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pohybové a netradiční sportovní hry 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení s historií, pravidly a metodickým postupem nácviku pohybových her a vybraných netradičních sportovních her (NSH).
Zvládnutí základních herních dovedností probíraných činností.
|
Požadavky na studenta
|
1. Znalost přednášené teorie her.
2. Praktické zvládnutí základních herních dovedností ve vybraných hrách.
|
Obsah
|
Přednášky:
1. Význam her.
2. Didaktika PH a NSH.
3. Metodika vedení PH a nácviku vybraných NSH.
4-5. Osobnost vedoucího hry.
6. Hra - definice, charakteristika a rozdělení sportovních her.
7. - 13. Historie, pravidla a metodika nácviku vybraných netr. sport. her.
Cvičení:
1. PH se zaměřením na rozvoj rychlosti.
2. PH se zaměřením na rozvoj obratnosti.
3. PH se zaměřením na rozvoj síly.
4. PH se zaměřením na rozvoj vytrvalosti.
5. - 7. Metodika nácviku vybraných pálkovacích her.
8. - 10. Metodika nácviku vybraných brankových her.
11. - 13. Metodika nácviku vybraných sítových her a her odrážením o stěnu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mendrek, Tomasz. Badminton : technika, trénink, výběr z pravidel. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0578-8.
-
Doporučená:
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Doporučená:
Mazal, Ferdinand. Pohybové hry a hraní. Vyd. 1. Olomouc : Hanex, 2000. ISBN 80-85783-29-0.
-
Doporučená:
Táborský, František. Sportovní hry : sporty známé i neznámé. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0875-2.
-
Doporučená:
Táborský, František. Sportovní hry II : základní pravidla, organizace, historie. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1330-6.
-
Doporučená:
Stibitz, František. Sportovní hry. VII., Malá encyklopedie sportovních her. Praha : SPN, 1958.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
135
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat teorii tělesných cvičení získanou při studiu tělesné výchovy na střední škole |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat základní pohybové dovednosti získané při hodinách tělesné výchovy na střední škole |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit a aplikovat pravidla sportovních her softbal, házená, badminton a frisbee |
navrhnout metodickou řadu při nácviku herních dovedností ve sportovních hrách softbal, házená, badminton a frisbee |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vymezit pravidla pohybových her a aplikovat je do výuky tělesné výchovy |
rozhodovat a řešit kritické situace při pohybových hrách |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|