|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / SHFO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
SHFO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sportovní hry - fotbal
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Teorie a metodika fotbalu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
4 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům individuální a skupinové herní činnosti ve větší složitosti, informativně základy týmové součinnosti. Uvést studenty do problematiky vztahu individuálního a týmového herního výkonu, didaktiky fotbalu a základů rozhodování utkání.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtové testy z fotbalových dovedností prezentované v řetězcích s větší složitostí a v nepřetržitém herním ději v modifikovaných průpravných hrách.
Znalost metodiky nácviku individuálních a skupinových herních činností, základů didaktiky fotbalu a principů řízení a rozhodování utkání.
Vedení vyučovací (tréninkové) jednotky na zadané téma.
Zápočtový test z teorie.
|
Obsah
|
Diagnostické utkání, cvičení pro manipulaci s míčem.
Rozcvičení před vyučovací nebo tréninkovou jednotkou nebo utkáním, průpravná hra s rozhodováním.
Nácvik a zdokonalování součinnosti dvojic hráčů. Přihrávání v pohybu a zpracování míče, vedení míče a obcházení soupeře, obsazování hráče s míčem a odebírání míče. Řešení herních situací 2:1 a 2:2. Aplikované průpravné hry s rozhodováním.
Hra brankáře a zdokonalování střelby.
Základní útočné a obranné kombinace, informativně organizace hry v útočných a obranných systémech. Turnaj dvojic.
Řešení obranné a útočné fáze standardních situací, průpravná hra.
Zdokonalování součinnosti skupin hráčů, utkání s rozhodováním 8:8 až 11:11.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici courseware se všemi podstatnými informacemi a materiály.
https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware/ktv/shfo/o-predmetu.html
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Votík, Jaromír. Fotbal - herní trénink a pohybová příprava. Praha, 2020. ISBN 978-80-247-4344-8.
-
Základní:
Votík, Jaromír. Fotbal : trénink budoucích hvězd. Druhé doplněné vydání. 2016. ISBN 978-80-271-0029-3.
-
Základní:
Votík, Jaromír. Fotbalová cvičení a hry. 2., dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3576-4.
-
Základní:
Hora, Jan. Pravidla fotbalu, futsalu a minifotbalu : platná od 1.7.2005 ú. 1. vyd. Praha : Olympia, 2005. ISBN 80-7033-922-5.
-
Rozšiřující:
Holienka Miroslav. Kondičný tréning vo futbale. Bratislava, 2005.
-
Rozšiřující:
Votík, Jaromír. Trenér fotbalu "B" UEFA licence : (učební texty pro vzdělávání fotbalových trenérů). 2. vyd. Praha : Olympia ve spolupráci s Českomoravským fotbalovým svazem, 2005. ISBN 80-7033-921-7.
-
Doporučená:
Votík, Jaromír; Zalabák, Jiří; Bursová, Marta; Šrámková, Petra. Fotbalový trenér : základní průvodce tréninkem. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3982-3.
-
Doporučená:
Fajfer Zdeněk. Trenér fotbalu mládeže (6-15let). Praha, 2005. ISBN 80-7033-933-0.
-
Doporučená:
Plachý, Antonín; Procházka, Luděk. Učebnice fotbalu pro trenéry dětí (4-13 let). 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2014. ISBN 978-80-204-3477-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit teoretické výstupy získané absolvováním předmětu KTV/SH1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat herní dovednosti osvojené absolvováním předmětu KTV/SH1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit základní pravidla fotbalu a rozhodování |
vysvětlit obsah herního děje z hlediska obranné a útočné fáze hry |
popsat didaktické formy a strukturu vyučovací (tréninkové) jednotky ve fotbalu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést rozbor individuálního a týmového herního výkonu |
analyzovat dovednostní úroveň spolužáků |
používat průpravná a herní cvičení, průpravné a modifikované hry včetně grafického znázornění |
samostatně interpretovat získané poznatky při vedení vyučovací (tréninkové) jednotky ve fotbalu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|