|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TVDM1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TVDM1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tělesná výchova dovednostní minimum 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu TVDM1 je uvést studenty do problematiky základů tělesných cvičení v předškolním věku dítěte.
Seznámit je s gymnastickým názvoslovím, zásadami sestavování rozcvičení s ohledem na individuálně optimální držení těla.
Vytvořit zásobník cviků uvolňovacích, protahovacích a posilovacích bez náčiní, s náčiním a na nářadí.
Prostřednictvím zpětné vazby umocnit správné provádění všech cvičení s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním.
|
Požadavky na studenta
|
Dovednostní testy (demonstrace dovedností a dopomoci) z gymnastiky.
Sestavení průpravné části cvičební jednostky dětí předškolního věku.
Písemný test gymnastického názvosloví.
|
Obsah
|
Pohybová průprava pro jednotlivé druhy gymnastiky. Cvičení zpevňovací, rovnovážná, rotační, průprava pro sportovní gymnastiku. Teorie a metodika cvičení s náčiním i bez náčiní. Hudebně pohybové vztahy v rytmických druzích gymnastiky. Hravé a akrobatické formy gymnastiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Svatoň, Vratislav; Zámostná, Alena. Gymnastika : Metodické listy cvičení v akrobacii a na nářadí. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1993. ISBN 80-900925-9-4.
-
Doporučená:
Svatoň, Vratislav. Gymnastika metodicky a hrou : Metodické listy akrobatické a nářaďové gymnastiky pro děti mladšího školního věku. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1992.
-
Doporučená:
Appelt, K. Názvosloví pro cvičitele. Praha : Olympia, 1989. ISBN 80-7033-011-2.
-
Doporučená:
Fejtek, Jiří; Mazurovová, Zuzana. Předsportovní průprava. Praha : Olympia, 1990.
-
Doporučená:
Horáková, D., Kostková, J. Rytmická gymnastika. Praha : Olympia, 1990. ISBN 80-7033-030-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
5
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
31
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student disponuje základními gymnastickými dovednostmi na úrovni střední školy. Předpokládáme kvalitativní rozvoj získaných dovedností a vědomostí |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
po absolvování předmětu studen: - aktivně používá gymnastické názvosloví - porozumí a popíše správné držení těla - sestaví rušnou a průpravnou část cvičební jednotky dětí předškolního věku bez náčiní i s náčiním - teoretické znalosti a praktické dovednosti aplikuje do cvičebních jednotek v mateřské škole - je schopen demonstrovat vybrané pohybové dovednosti - dovede analyzovat podstatné momenty (uzlové body) v rámci motorického učení dětí předškolního věku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|