|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / 9C1KC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
9C1KC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kresba a malba-cesty k realismu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
9 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pouze účastníkům celoživotního vzdělávání. Jedná se o výtvarný kurz, jehož hlavním cílem není zdokonalit se ve vlastní výtvarné dovednosti, ale prostřednictvím praktické činnosti pochopit od základu stavbu takzvaného realistického a modernistického obrazu v jejich vzájemných vztazích. Na základě dílčích praktických cvičení si uchazeč osvojí nejpodstatnější z principů iluzivní malby, která není přepisem reality, ale jedním z mnoha přístupů, jak obohacovat vlastní vizuální vnímání. Základ osnovy tvoří poznatky Roberta Solsa (Cognition and the Visual Arts), který identifikovat pilíře renesanční malby.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění všech semestrálních úkolů v požadované kvalitě a v termínech dle pokynů vyučujícího. Účast na výuce v minimálním rozsahu 75% (v případě závažných okolností lze upravit garantem předmětu).
|
Obsah
|
Základem kurzu je praktická malba a kresba s přednostním uplatněním probíraného výtvarného prostředku. Závěr každého kurzu bude tvořit analýza vlastních prací a prací ostatních posluchačů.
Každá z lekcí bude obsahovat krátké úvodní motivační vstupy s obrazovým materiálem, z nichž je vytvořen teoretický základ kurzu. Studenti jsou vyzváni k další práci doma.
1. Úvod (představení uchazečů a lektorům představení koncepce kurzu a požadavků ke splnění).
2. Velikost objektu do formátu a jeho výška od základny (volba formátu a typu papíru, velikost objektu- vzdálenost od pozorovatele, co znamená poměr 1:1, výška od základny ve vztahu k objektu- prostor).
3. Orientace objektu (vztah pozic nadhled, podhled, přímý pohled k divákovi, obsah výuky Akademií od renesance do 19. století).
4. Možnosti stínování v kresbě (rozdíl plošný objekt a modelovaný, stínování směrem k modelaci objektu v kresbě).
5. Vlastnosti materiálů, povrch, textura v kresbě (textura předmětu a textura jako prostorotvorný prvek).
6. Modelace a vyjádření materiálu v malbě.
7. Modelace a vyjádření materiálu v malbě.
8. Barevná výstavba klasického obrazu (imprimitura, kresba, světlo a stíny, lazury).
9. Barevná výstavba klasického obrazu (imprimitura, kresba, světlo a stíny, lazury).
10. Prostor - příklady perspektiv.
11. Atmosférická perspektiva (na ukázkách renesance - vztah předních plánů obrazu k zadním plánům vzhledem k sytosti barev a volbě odstínů).
12. Lineární perspektiva (na ukázkách renesance - vztah veškerých dílčích částí obrazu je podřízen souřadnicím v úběžníkovém schématu).
13. Další koncepty stavby prostoru (významová, hieratická, sférická perspektiva.).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|