|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / AKR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
AKR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kresba
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
16 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu, který komplementárně doplňuje výuku figurální kresby a malby, je dle individuální umělecké úrovně jednotlivců naučit studenty a postupně prohloubit jejich schopnost umělecky se vyjadřovat pomocí kompozičních cvičení, volné kreslířské tvorby.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- 80% aktivní účast na seminářích,
- splnění všech průběžných dílčích seminárních úkolů v průběhu celého semestru dle pokynů vyučujícího.
|
Obsah
|
1. Teoretický úvod do kresebné disciplíny
2. Bod
3. Linie
4. Plocha
5. Valér
6. Struktura
7. Symbol
8. Znak
9. - 13. Práce na semestrálních úkolech
Výuka individuálně reaguje na typ a míru stávajícího talentu studenta včetně jeho zaměření.
Doplňuje výuku figurální kresby, založené na studiu lidské figury a postavené na základě lineární kresby. Studenti v předmětu Kresba naopak pracují zcela libovolnou kresebnou technikou, jejíž výběr je orientován tak, aby podporoval jejich emotivní a duchovní sdělení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zrzavý, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Avicenum, 1977.
-
Doporučená:
Tetiva, Vlastimil. Česká kresba 20. století ze Sbírek Alšovy jihočeské galerie : Katalog výstavy, Hluboká nad Vltavou, květen-září 1984. Hluboká nad Vltavou : Alšova jihočeská galerie, 1984.
-
Doporučená:
Tetiva, Vlastimil. České umění 20. stol. 20.
-
Doporučená:
Bammes, Gottfried. Figürliches Gestalten : ein Leitfaden für Lehrende und Lernende. Berlin : Volk und Wissen volkseigener Verlag, 1981.
-
Doporučená:
Monografie umělců zejména renesance 19. a 20. stol.
-
Doporučená:
Marco, Jindřich. O grafice. Praha : Mladá fronta, 1981.
-
Doporučená:
Teissig, Karel; Brabcová, Jana. Technika kresby. Praha : Artia, 1986.
-
Doporučená:
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění : Průvodce pracovními postupy a dějinami originální tiskové grafiky. Praha : Artia, 1981.
-
Doporučená:
Rusek, Ladislav. Umění kresby : učební text pro studium výtvarné výchovy : učitelství v 6. - 9. roč. ZŠ. Olomouc : Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 1977.
-
Doporučená:
Crhák, František. Výtvarná geometrie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1977.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
55
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozeznat základní kresebné prvky a jejich funkce v procesu tvorby
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé kresebné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického
vybavit si různé způsoby práce s technikou kresby některých renomovaných autorů a jejich inovativní význam
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat se základními kresebnými médii a technikami
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
tradičních kresebných technologií a metod a jejich významu jako východiska pro vývoj originálního osobitého stylu
hlubšího porozumění základním prvkům kresebné kompozice a jejich možnostem
různorodých výtvarných disciplín a jejich estetického, sémantického a expresivního působení |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
individuálně vybírat vhodných kresebných vyjadřovacích prostředků podle potřeby pro konkrétní výtvarný úkol
vycházet z individuální i skupinové zkušenosti a formou experimentu získávat zkušenosti nové
samostatně vytvořit vlastní autorskou kresebnou práci od zadání po realizaci s důrazem na uvědomělost pracovního postupu a metod
flexibilně reagovat na vývoj vlastní práce a v průběhu ji korigovat a alterovat pro efektivnějšího dosažení jejích cílů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|