|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / BPVT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
BPVT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kurz plenérové výtvarné tvorby
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
44 / -
|
13 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
108 / -
|
24 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/BPVT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s různými podobami plenérové tvorby:
1) prakticky naučit studenty tvorbě v plenéru (plastika, instalace, landart, individuální či kolektivní projekty apod.),
2) studium konkrétních přírodních útvarů či architektury (malba, kresba, fotografie, video).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- splnění všech zadaných úkolů v požadované kvalitě a v termínech dle pokynů vyučujícího,
- absolvování kurzu v plném rozsahu stanovených dnů (celý pětidenní kurz),
- vytvoření dokumentace práce formou fotografií či videa a její odevzdání v elektronické podobě.
|
Obsah
|
Výuka předmětu bude probíhat v určené lokalitě (např. v okolí ubytovacího střediska Nečtiny). Doba trvání: 5 dnů Seznámení s různými podobami plenérové tvorby (kresba, plastika, instalace, landart, kolektivní projekty...). Studium konkrétních přírodních a architektonických útvarů (malba, kresba, fotografie ...). Podrobnou náplň výuky sdělí vyučující v úvodních hodinách, následně může být náplň modifikována v závislosti na přírodních podmínkách. Vytvoření dokumentace práce formou fotografií či videa a její odevzdání v elektronické podobě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
akademický malíř Vladivoj Kotyza (100%),
-
Vede seminář:
Doc. MgA. Vojtěch Domlátil (100%),
akademický malíř Renáta Fučíková (100%),
Prof. Mgr. Štěpán Grygar (100%),
Mgr. Libuše Jarcovjáková (100%),
MgA. Marie Kohoutová (100%),
MgA. Jan Kokolia (100%),
akademický malíř Vladivoj Kotyza (100%),
MgA. Milan Mazúr, Ph.D. (100%),
Doc. akademický malíř Vladimír Merta (100%),
MgA. Viktor Takáč, Ph.D. (100%),
Doc. MgA. Benedikt Tolar (100%),
Doc. MgA. Gabriel Vach (100%),
MgA. Vladimír Véla (100%),
MgA. Martin Verner (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Slavická, Milena. Umění instalace - Výtvarné umění. Občanské sdružení pro podporu Výtvarného umění v Nakladatelství Vesmír, spol. s.r.o, 1994.
-
Doporučená:
Dle pokynů vyučujícího.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
25
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech využitelných pro land-artovou tvorbu, site-specific, nebo tvorbu v exteriéru,
vybavit si postupy základní postupy výtvarného vyjadřování,
usouvztažnit základní znalosti ze studované umělecké disciplíny a plenérové tvorby,
aplikovat své dosavadní výtvarné znalosti na zadaný projekt |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjadřovat se rukou volnou i skrze další vhodné typy médií pro plenérovou tvorbu,
vypracovat rešerši k zadanému tématu,
využít ke své tvorběkonkrétní plenérové dispozice v intencích zadaného úkolu,
prezentovat své návrhy ostatním členům týmu, zadavateli (vyučujícímu) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o výtvarném plánování řešení zadaného projektu v plenéru,
o specifických technologických postupech v oblasti zadaného žánru tvorby,
o soudobých stylových kánonech řešení analogické tvorby,
o vizuálních prostředcích vhodných pro realizaci zadaného projektu,
o způsobech a zásadách spolupráce při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje projekt výtvarného díla s ohledem na specifičnost plenérových podmínek,
realizuje jej ve zcela specifických podmínkách (měřítko daného prostoru, proměnlivé atmosférické prostředí, intervenční charakter, atd.),
spolupracuje při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a dokumentuje ji pro expozici určenou širší veřejnosti,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Skupinová konzultace, |
Skupinová výuka, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|