|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MA2S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MA2S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Malba 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/MA2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prostřednictvím jednoduchých výtvarných úloh prověřit schopnost studenta ovládnout malířské výrazové prostředky s ohledem na použité techniky a technologie. Vyrovnat případný hendikep z předchozí nestejné středoškolské výuky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku,
- průběžná tvorba a konzultace KP,
- průběžné plnění, konzultace a odevzdávání všech dílčích seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím,
- předložení závěrečné verze KP,
- prrezentace.
|
Obsah
|
1. Zadání tématu klauzurní práce (KP). Plenérová malba - přírodní záběry, akvarel. 2. Plenérová malba - architektura, tempera. 3. - 4. Malba v ateliéru - zátiší s přírodninami, tempera. 5. - 6. Velkoplošná malba, abstrahovaná reminiscence na malbu v terénu, tempera. 7. - 8. Velkoplošná malba, abstrahovaná reminiscence na malbu v terénu - pouze dvoubarevné řešení, jedna pestrá barva a běloba. 9. Malovaná miniatura předchozí malby provedená technikou akvarelu. 10. - 11. Portrét - vzájemná malba, technika tempera. 12. - 13. Portrét - vzájemná malba, po dokončení dodatečná malba divadelního líčení, tempera - pastel. Předložení závěrečné verze klauzurní práce (KP).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Cennini, Cennino. Kniha o umění středověku. Praha : Vladimír Žikeš, 1946.
-
Doporučená:
Hégr, Miloslav. Malba, materiály a techniky.
-
Doporučená:
Petr, František. Malířské techniky.
-
Doporučená:
Toroň, Jiří. Materiály a praktická technologie v malbě. Praha : Akademie výtvarných umění v Praze, 1984.
-
Doporučená:
Hřebíčková, Barbora. Recepty starých mistrů aneb malířské postupy středověku.
-
Doporučená:
Slánský, B. Technika malby. Paseka, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
125
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
262
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si postupy základního kresebného a malířského vyjadřování
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka v malbě a jejich kombinací
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí)
aplikovat znalosti o základním ilustrátorském tvarosloví při navrhování zadaného úkolu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma
vypracovat rešerši k zadanému tématu, objasnit základní problematiku zadaného tématu
na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy a pracovat s jejich alteracemi
zrealizovat finální obraz (sérii obrazů)
nainstalovat svá díla do jednoduché expozice |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování projektu (skici, přípravy podkladu, malířského postupu)
o základních technikách malby a jejich využití v tvůrčím procesu
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech malby a jejích přesazích do dalších médií, postavení malby v kontextu umění v historii a dnes |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje a realizuje projekt jednoduché výtvarné úlohy malířskými výrazovými prostředky, svou práci dělí na jednotlivé kroky postupu
zohlední použité techniky a technologie,
zdůrazní principy malířského vyjádření z hlediska iluzívního zobrazování, práce s prostorem a využívání základních kompozičních principů,
ověřují možnosti vyjádření výtvarného záměru pouze barvou a vzájemnými barevnými vztahy,
používají základní malířské techniky (např.: akvarel, temperu a pastel, základy oleje)
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, je si vědom možností těchto souvislostí ve vlastní tvorbě
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, hledá vhodná řešení
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrůčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|