|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / WSO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
WSO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Workshop - sochařství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Sochařský kurz je určen pro účastníky, kteří jsou již obeznámeni se základními sochařskými postupy. Kurz bude zaměřen na geometrickou formu sochařství a práci s prostorem. Hlavním cílem bude poukázat na nutnost používání vzájemných proporčních vztahů sochy nebo jiného výtvarného objektu s využitím základních geometrických tvarů. Práce propojí sochařství s architekturou, hlavní důraz bude kladen na problematiku zvládnutí proporčních vztahů jakožto tvůrce vizuální komunikace. Znalost této problematiky se nevztahuje pouze na geometrickou podobu sochařství, ale je nezbytná pro všechna ostatní sochařská odvětví, a to od portrétního až po abstraktní. Využití má též v architektuře a designu. Účastníci kurzu budou pracovat s přírodními materiály jako je dřevo, hlína, sádra, barevné kovy atd.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku,
- průběžné plnění všech ateliérových úkolů dle pokynů vyučujícího,
- aktivní zapojení do řešení problémů, povinnost vlastní invence,
- průběžná tvorba, povinné konzultace a korektury,
- přesvědčivé zvládnutí určeného prostoru jak po stránce obsahové, tak po stránce materiálové,
- myšlenkové i praktické proniknutí do problematiky města či krajiny,
- předložení konečné verze semestrálního projektu včetně všech požadovaných náležitostí vyučujícímu v požadovaném termínu,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Zadání tématu, seznámení s průběhem semestru.
2. Seminární projekt práce na zadané téma z oblasti prostorové tvorby - kolektivní diskuse.
3. Hlavní téma - aktuálně vychází ze současného dění ve společnosti.
4. Zhotovení koncepce průběhu práce - od návrhů k vlastní realizaci v materiálu.
5. - 10. Vlastní realizace projektu.
11. - 12. Průběžné korektury, konzultace a plnění semestrálního projektu
13. Prezentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zhoř, Igor. Hledání tvaru : Čtení o moderním sochařství s historickým prologem. Praha : Mladá fronta, 1967.
-
Základní:
Zhoř, Igor. Klíče k sochám : Čtení o sochách a sochařích : Pro čtenáře od 12 let. 1. vyd. Praha : Albatros, 1989.
-
Doporučená:
Volavka V. Jak vzniká socha. NCVU.
-
Doporučená:
Volavka Vojtěch. Jak vzniká socha.
-
Doporučená:
Volavková-Skořepová, Z. Myšlenky moderních sochařů.. Praha : Obelisk,, 1971.
-
Doporučená:
Šedý V. Sochařské řemeslo, základ sochař. umění. 1956.
-
Doporučená:
Slavická, Milena. Umění instalace - Výtvarné umění. Občanské sdružení pro podporu Výtvarného umění v Nakladatelství Vesmír, spol. s.r.o, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování projektu (skici, modely, sochařské a instalační postupy),
o technikách prostorové a sochařské tvorby,
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech sochy a jejích přesazích do dalších médií,
o způsobech reflexe vlastní práce v oborových souvislostech |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje a realizuje projekt výtvarné úlohy sochařskými výrazovými prostředky,
zohlední použité techniky a technologie,
využívá základní kompoziční principy,
ve variantách navrhují a ověřují finální úpravu povrchy sochařského díla, nebo fixace instalace,
používá v tvorbě základní sochařské, modelérské a instalační postupy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování projektu (skici, modely, sochařské a instalační postupy),
o technikách prostorové a sochařské tvorby,
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech sochy a jejích přesazích do dalších médií,
o způsobech reflexe vlastní práce v oborových souvislostech,
o strategiích umístění objektu do veřejného prostoru, nebo umělecké intervence |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje a realizuje projekt výtvarné úlohy sochařskými výrazovými prostředky,
zohlední použité techniky a technologie,
využívá základní kompoziční principy,
ve variantách navrhují a ověřují finální úpravu povrchy sochařského díla, nebo fixace instalace,
používá v tvorbě základní sochařské, modelérské a instalační postupy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
kriticky zvažuje umístění díla do konrétního prostoru, nebo realizace umělecké intervence,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|