|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / 9NC7W
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
9NC7W
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hospodářská němčina 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UJP/NC7W
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit znalosti německé gramatiky a schopnosti německy komunikovat na pracovišti, klást důraz na rozvoj všech čtyřech dovedností: četba a poslech s porozuměním, psaní hospodářské korespondence a mluvení s cílem osvojit si potřebnou slovní zásobu, pracovat s odbornou terminologií na základě autentických ekonomických textů, rozšířit jazykové kompetence úrovně B2 dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
1) Splnění úkolů zadaných v COURSEWARE.
2) Splnění závěrečného testu na minimálně 75%, test lze opakovat 2x.
3) Prezentace zadaného tématu
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia je v COURSEWARE.
|
Obsah
|
1. týden
- uvedení do sylabu předmětu
- hospodářská korespondence (HK) - německý obchodní dopis, email
2. týden
- E-Learning HK - německý obchodní dopis, email
- užití minulých časů
- HK: inzeráty, nabídky pracovního místa
3. týden
- HK: motivační dopis, životopis
- E-Learning k probraným kapitolám HK
- přijímací pohovor, profesní plány
4. týden
- E-Learning k probraným kapitolám HK
- stuktura firmy, kompetence ve firmě
5. týden
- absence na pracovišti
- systémy zdravotního pojištění v D-A-CH zemích
- vedlejší věty
6. týden
- plánování, schůzky, telefonní hovory
- HK: pozvánka, děkovný dopis
- infintivní konstrukce
7. týden
- obchodní komunikace,
- Konjunktiv II
8. týden
- leasinngová smlouva
- infinitivní věty
9. týden
- bankovní převody, bilance, výsledky
- passiv
10. týden
- personální management
- vyjádřování přání, cílů, předsevzetí
- pracovní doba, druhy příjmů
11. týden
- komunikace uvnitř firmy
- pracovně - právní podmínky a vztahy na pracovišti, profesní vlastnosti
12. týden
- opakování, test
13. týden
- prezentace firmy
- evaluace
Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou na Courseware
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
K dispozici je rovněž kurz v moodle s testy k probíraným tématům.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BLAŽKOVÁ, Blanka; OVESLEOVÁ Hana. Handelskorrespondenz Übungsbuch. Plzeň, 2015.
-
Základní:
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER,Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-675746-1.
-
Základní:
BRAUNERT, Jörg; SCHLENKER, Wolfram. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs Lehrbuch. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675745-4.
-
Rozšiřující:
RADĚVOVÁ, Zuzana. Cvičebnice německé gramatiky 1. Brno, 2003. ISBN 978-80-7358-099-5.
-
Rozšiřující:
RADĚVOVÁ, Zuzana. Gramatika německého jazyka. Brno, 2008.
-
Rozšiřující:
Wergen, Josef; Wörner, Annette. Im Griff Bürokommunikation Deutsch : [Sicher formulieren in Briefen, E-Mails und am Telefon]. Klett Verlag, 2006. ISBN 3-12-561161-X.
-
Rozšiřující:
Rohrer Hans Heinrich, Schmidt Carsten. Kommunizieren im Beruf. Langenscheidt München, 2008. ISBN 978-3-468-90516-2.
-
Rozšiřující:
Voit, Heike. PONS Grammatik Deutsch kurz & bündig. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2002. ISBN 3-12-560634-9.
-
Doporučená:
Nekovářová, Alena; Fliegler, Dominique. Alltagssprache Deutsch : 30 moderních konverzačních témat. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1.
-
Doporučená:
NEKOVÁŘOVÁ, A.; FLIEGER, D. Alltagssprache Deutsch Neu. Plzeň: FRAUS, 2009. ISBN 978-80-7238.
-
Doporučená:
EISMANN, V. Erfolgreich in der geschäftlichen Korrespondenz. Berlin, Cornelsen Verlag, 2010. ISBN 978-3-06-020325-3.
-
Doporučená:
MÜLLER, Annette; SCHLÜTER, Sabine. Im Beruf. München: Hueber Verlag, 2013. ISBN 978-3-19-101190-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
35
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
12
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
20
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
24
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Celkem
|
119
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat jazykové znalosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce |
rozlišit různé slovesné časy pro vyjádření časové posloupnosti, např. kombinace
préterita a plusquamperfekta |
přiřadit předložková spojení pro vyjádření časových vztahů |
rozlišit příčestí přítomné či minulé |
rozlišit souřadná i podřadná souvětí (spojky např. und, aber, oder, darum, trotzdem, weil,
dass, wenn, als, ob, obwohl, seitdem, so, dass) |
rozlišit příčinné souvislosti v souvětích se spojkami denn, darum, weil, da |
rozlišit přímou a nepřímou řeč |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyhledat imformace v krátkých článcích a zprávách v každodenním kontextu
|
vyjádřit svůj názor a obhájit ho v každodenním kontextu |
používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
využívat jazykové znalosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce |
napsat souvislý srozumitelný text na obecné téma |
shrnout hlavní myšlenky složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru |
komunikovat plynule a spontánně |
napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat |
vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit hlavní znaky odborného hospodářského textu |
rozlišovat slovní zásobu z oblasti struktury firmy, firemní kultury a podpory zákazníků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
napsat pozvánku a děkovný dopis |
prezentovat firmu |
klást dotazy v rámci profesně zaměřené komunikace a reagovat na ně |
aktivně se účastnit diskuzí |
prezentovat své názory |
napsat formální obchodní dopis, email |
napsat motivační dopis a životopis |
prezentovat se u přijímacího pohovoru |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Skupinová prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|