|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / 9RIKC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
9RIKC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Roční intenziv. kurz češtiny pro cizince
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
35
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
25
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen nerodilým mluvčím s nulovou znalostí českého jazyka. Cílem kurzu je připravit na každodenní komunikaci v češtině a podpořit schopnost komunikovat v běžných situacích. Kurz vybaví jazykovými znalostmi, dovednostmi a komunikačními strategiemi odpovídajícími úrovni B1 podle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
1. týden
Představování, výslovnost. Základní pozdravy a fráze. Nakupování.
2. týden
Rodina, názvy profesí, národností. Jednoduchý popis věci a osoby.
3. týden
Můj den, moje koníčky. Každodenní aktivity. Určování času, vyjádření preferencí.
4. týden
Orientace ve městě. Doprava. Telefonování. Psaní jednoduchého dopisu.
5. týden
V restauraci. Objednávání jídla a pití.
6. týden
Vypravování. Slavní lidé. Životopis.
7. týden
Bydlení. Inzeráty. Kupování dárku.
8. týden
Volný čas, plánování budoucnosti. Dovolená.
9. týden
Lidské tělo, popis člověka. U lékaře.
10. týden
Opakování, průběžný test. Cestování, dopis ze zahraničí.
11. týden
Jídlo, vaření, recepty. Vyjádření vlastnictví. Česká kultura a umění.
12. týden
Domácí práce. Jarní úklid.
13. týden
Dotaz na cestu. Směr a popis cesty. Psaní krátkého prozaického útvaru.
14. týden
Můj životní příběh. Podrobný životopis.
15. týden
Konstrukce hypotézy. Vyjadřování přání, modality. České rituály, internacionální slova.
16. týden
Počasí, předpověď počasí.
17. týden
Komunikace a interakce. SMS, e-maily. Formální vs. neformální dopis.
18. týden
Oblečení a móda. Vyjádření preferencí. Party. Návštěva specialisty.
19. týden
Mezilidské vztahy. Nástroje a dopravní prostředky.
20. týden
Orientace v prostoru. Vyjádření příkazu.
21. týden
Úřední formulář. Země, národnosti, zvyky.
22. týden
Rodina a rodinné vztahy. Tradiční vs. netradiční rodina.
23. týden
Kde bydlíme a žijeme. Hledám byt. Popis prostředí.
24. týden
Cestování včera a dnes. Orientace - vyjadřování směru.
25. týden
Hledám práci. Pracovní pohovor. Úvod do administrativního stylu.
26. týden
Narozeniny, svátky, výročí. Přání a gratulace. Animovaný film.
27. týden
Lidé a věci. Obchody a nakupování. Sběratelství. Názvy zvířat.
28. týden
Svátky a tradice. Opakování a určování data a času. Pozvání a návštěva.
29. týden
Muži a ženy ve společnosti. Služby.
30. týden
Sport a hry. Jedeme na dovolenou. Cestovní kanceláře.
31. týden
Zdraví a životní styl. U lékaře. Stres.
32. týden
Kultura a umění. Česká literatura a film. Úvod do odborného stylu: recenze.
33. týden
Jací jsme a jak vypadáme. Diskuze vs. hádka. Argumentace. Odborný styl: Úvaha a esej.
34. týden
Věk informací, média. Země a národnosti. Publicistický styl.
35. týden
Společnost, hodnoty a my. Na poště. Založení účtu v bance.
36. týden
Naše planeta Země. Počasí, ekologie. Odborný styl: psaní odborného článku. Résumé.
37. týden
Investujeme, obchodujeme, podnikáme. Peníze. Služební cesta. Psaní obchodního dopisu.
38. týden
Móda a oblečení. Design. Auta a automobilisté. Odborný text technického charakteru.
39. týden
Moderní česká historie. Školství a vzdělávání. Akademické prostředí.
40. týden
Souhrnné opakování. Spisovná vs. nespisovná čeština. Pravopisné normy. Závěrečná zkouška.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Kateřina Sachrová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. et Mgr. Renáta Chodorová (100%),
Zuzana Kernick, M.A. (100%),
PaedDr. Jitka Málková, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Sachrová, Ph.D. (100%),
Mgr. Iva Svatoňová (100%),
Mgr. Michal Vaněk (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ADAMOVIČOVÁ, A. - IVANOVÁ, D. - HRDLIČKA, M. Basic Czech I. Praha, 2007.
-
Doporučená:
REŠKOVÁ, I. - PINTAROVÁ, M. Communicative Czech - Intermediate Czech. Praha, 2004.
-
Doporučená:
HOLÁ, Lída. Czech Express 2. Praha, 2006.
-
Doporučená:
HOLÁ, Lída. Česky krok za krokem 2. Praha, 2009.
-
Doporučená:
HOLÁ, Lída. New Czech Step By Step. Praha, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
900
|
Celkem
|
930
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat předměty a skutečnosti související s každodenním životem v českém prostředí |
- rozlišit různé způsoby vyjadřování času v češtině a různé způsoby vyjadřování modality |
- vyjmenovat názvy osob, věcí, dějů a vlastností týkajících se jednotlivých komunikačních situací |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- správně vyslovovat na základě znalosti českého fonetického systému |
- správně graficky zaznamenat slovní zásobu na základě znalosti pravidel českého pravopisu |
- napsat formální i neformální dopis, popř. krátký popisný či úvahový text s využitím správných tvarů substantiv, adjektiv, zájmen a sloves |
- připravit jednoduchou prezentaci odborného tématu za použití odborné slovní zásoby |
- vyprávět jednoduchý příběh s použitím minulého času |
- vyjádřit plány, přání a souhlas/nesouhlas pomocí různých slovesných tvarů a ustálených výrazů |
- vyhledat informace v textu, vyhledat klíčová slova, vyjádřit význam slov opisem |
- analyzovat jednoduchý text všeobecného charakteru a napsat jeho résumé |
- shrnout informace získané poslechem a odpovědět na otázky týkající se slyšeného projevu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
|
|
|
|