|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / A4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
A4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/A4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro středně pokročilé studenty. Kurz připravuje na výstupní úroveň B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na seminářích, povinná docházka
- průběžné plnění zadaných úkolů
- vypracování 2 písemných úkolů
- splnění závěrečného testu na 75%
|
Obsah
|
1. Informace o kurzu, představování. Trpný rod.
2. Gramatické členy. Nepřímá řeč - tvrzení a otázky. Popis místa.
3. Nepřímá řeč - žádosti a rozkazy. Vztažné věty. Formální telefonní rozhovor.
4. Abstraktní podstatná jména. Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména. Vyjádření názoru.
5. Vyjádření přání. Popis obrázku. Would. Výrazy s "lose" a "lost". Vyjádření soucitu.
6. Podmínková věta 2. typu. Výrazy s "make" a "do". Podmínková věta 3. typu.
7. Průběžný test. Modální slovesa pro dedukci v minulosti. Esej.
8. Slovesa, po kterých následuje "-ing" a infinitiv s "to". Komparativy a superlativy. Vyjádření a přijetí komplimentu.
9. Slovesa, po kterých následuje předložka. Neformální email.
10. Knihy a četba. Opakování slovesných forem. Vyjádření poděkování.
11. Vztažná zájmena. Email a řeč na rozloučenou. Synonyma.
12. Závěrečné opakování. Zápočtový test.
13. Zhodnocení testů. Zápočty.
Studenti předmětu A4 mají k dispozici e-learningový program A4. Přístup je přes moodle.zcu.cz.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Vendula Kokošková (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Svatava Heinlová, Ph.D. (100%),
Mgr. Radmila Holubová (100%),
Mgr. Marie Majerová (100%),
Mgr. Jitka Ramadanová, Ph.D. (100%),
Mgr. Stanislav Rychtařík (100%),
Peter Joel Watson (100%),
M.A. Bartlomiej Wróblewski (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Campbell, Robert; Metcalf, Rob. Global : intermediate : workbook with key. 1st ed. Oxford : Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-43028-0.
-
Základní:
Clandfield, Lindsay; Robb Benne, Rebecca. Global : intermediate: coursebook. 1st pub. Oxford : Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-03300-9.
-
Rozšiřující:
on-line e-learning course A4
(Holubová, Radmila; Strnadová, Lucie)
-
Doporučená:
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
32
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- identifikovat gramatické časy (přítomné, minulé, budoucí, předpřítomné a předminulý prostý) v aktivu |
- rozlišit základní počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
- identifikovat sloveso WOULD pro opakované děje v minulosti |
- rozlišit nulový a první kondicionál |
- vyjmenovat modální slovesa pro dedukci v přítomnosti |
- rozlišit formu komparativu a superlativu přídavných jmen |
- rozlišit strukturu otázek a záporů se všemi základními slovesnými časy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- analyzovat krátký článek v novinách, časopise nebo na internetu na obecné téma |
- formulovat vhodně doporučení, žádost, nabídku, radu a varování a reakce na ně |
- napsat krátký formální e-mail (např. žádost o práci, omluvu apod.) |
- strukturovat krátký text (např. krátké vypravování) |
- správně tvořit věty v gramatických časech (přítomných, minulých, budoucích, předpřítomných a předminulém prostém) v aktivu |
- adekvátně používat základní počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
- správně používat sloveso WOULD pro opakované děje v minulosti |
- tvořit věty v nulovém a prvním kondicionálu |
- správně používat modální slovesa pro dedukci v přítomnosti |
- tvořit otázky, zápory a krátké odpovědi se všemi základními gramatickými časy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- identifikovat strukturu trpného rodu |
- rozlišit určitý, neurčitý a nulový člen |
- rozlišit sloveso WOULD pro vyjádření různých významů |
- rozlišit slovesa, po kterých následuje vazba -ing a slovesa, po kterých následuje infinitiv s TO |
- rozlišit krátká, dlouhá a nepravidelná přídavná jména |
- vyjmenovat zvratná a vzájemnostní zájmena |
- vyjmenovat běžná spojení se slovesem TAKE |
- pojmenovat tvary |
- rozlišovat vazby se slovesem LOSE a LOST |
- rozlišovat běžné vazby se slovesy DO a MAKE |
- vyjmenovat výrazy pro šperky, drahé kovy a nádoby |
- pojmenovat různé druhy knih |
- vyjmenovat výrazy na téma oslava |
- vyjmenovat výrazy k tématu úmrtí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- popisovat a vyprávět s využitím trpného rodu |
- popisovat a vyprávět s využitím nepřímé řeči |
- popisovat a vyprávět s využitím vztažných vět |
- vyjádřit přání |
- vyjádřit podmínku s využitím 2. a 3. kondicionálu |
- vyjádřit dedukci v minulosti |
- vhodně volit slovesa HEAR, LISTEN, OVERHEAR a další slovesa pro vyjádření způsobu mluvy |
- tvořit podstatná a přídavná jména pomocí přípon |
- dotázat se na názor a vyjádřit názor |
- uskutečnit formální telefonní hovor |
- vyjádřit soucit |
- vyjádřit a přijmout kompliment |
- volit vhodné vazby a fráze při loučení |
- zformulovat řeč na rozloučenou |
- napsat neformální email/dopis |
- napsat esej (např. vyjádření názoru) |
- napsat popis místa |
- vyjádřit účel |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Test, |
Seminární práce, |
test |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|