|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AST3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AST3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk pro Fakultu strojní 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Anglický jazyk 3 pro strojaře
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
62 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/AST3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je poskytnout opakování základní anglické gramatiky a zároveň procvičovat porozumění anglickému odbornému textu a odborné slovní zásobě z oblasti strojního inženýrství. Jednotlivá témata byla vybrána odborníky z fakulty strojní, tak aby obsahovala témata, se kterými se studenti setkají v praxi. Kurz má vybavit studenty jazykovými kompetencemi úrovně A2 podle společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky kurzu zahrnují
povinnou část, která zahrnuje 1) 50% účast na kurzu (12 lekcí); 2) 4 domácí úkoly s určenými TERMÍNY (*Odevzdání probíhá online prostřednictvím Google Classroomu/Moodle/In-Class: přístup pomocí vašeho Orion účtu na @gapps.zcu.cz), 3) Závěrečný test. Test obsahuje 50 otázek a má hodnotu 25 bodů (1 bod za každé 2 správně zodpovězené otázky).
a dobrovolnou část, která zahrnuje 4) Moodle kurz - 5 bodů za každý dokončený blok.
Požadavky na účast: 50% účast na kurzu je povinná pro získání zápočtu. Každá absolvovaná hodina má hodnotu 1 bodu, proto je nutné získat alespoň 12 bodů.
Požadavky musí být splněny do konce výuky v daném semestru.
Pokud student nemůže z nějakého důvodu splnit požadavky v daném rozsahu, informuje o důvodech vyučujícího do konce druhého týdne výuky.
Závěrečný test je povinný.
Hodnocení:
Domácí úkoly pro dobrovolníky (maximálně 25 bodů = 25% z celkového hodnocení)
- video 1 = max. 8 bodů
- video 2 = max. 7 bodů
- psaní 1 = max. 5 bodů
- psaní 2 = max. 5 bodů
Pokud student odevzdá minimálně tři domácí úkoly, získává 5% z celkového hodnocení.
Závěrečný test (70% - 100% z celkového hodnocení)
Další podrobnosti na COURSEWARE.
|
Obsah
|
1. Erasmus student, present tenses, prepositions of time, question formation
2. Erasmus student, nationalities, countries, application forms
3. Telephoning, taking notes, messages
4. Emails, email communication, useful phrases
5. Travelling, giving directions, prepositions of place
6. Travelling, at the airport, describing places
7. Functions, What is it for? describing functions
8. How to? describing processes, giving instruction
9. Shapes, dimensions ,What is it like?, comparison of objects
10. Physical Quantities, vocabulary, describing objects
11. Mechanisms, basic mechanisms, functions, It needs?
12. How does it work? mechanism description
Studenti předmětu AST3 mají k dispozici e-learningový program AST3. Přístup je přes moodle.zcu.cz.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Živná, M., Jansová, M., Lukavská, D. English for Mechanical Engineers 3.
-
Doporučená:
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
-
Doporučená:
Čepičková, Jana; Brabcová, Alice. ProfiTech English II : a coursebook for students of mechanical engineering. Plzeň : Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-19-9.
-
Doporučená:
Hollett, V. Tech Talk Pre-intermediate. Osford, 2005.
-
Doporučená:
Hollett, V. Tech Talk Pre-intermediate - workbook. 2005.
-
Doporučená:
Glenndining, H. , E. Technology. Oxford, 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
65
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
121
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit základní gramatické struktury na úrovni A1 dle SERR |
- rozlišit obecnou slovní zásobu v souvislosti s tématy rodina, přátelé, koníčky |
- vyjmenovat základní odborné termíny z oblasti studovaného oboru |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- shrnout obsah krátkých, jednoduchých sdělení, zejména týkající se rodiny, přátel, koníčků, studia |
- vyhledat informace v jednoduchých textech na známá témata |
- adekvátně reagovat v rozhovoru na známá témata s využitím základních frází |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat základní tvary |
- vyjádřit rozměry |
- vyjmenovat národnosti |
- rozlišit základní gramatické struktury na úrovni A2 dle SERR |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- podat informace o svém studiu |
- napsat jednoduchý email |
- vytvořit jednoduchý telefonát a zanechat zprávu |
- popsat cestu |
- podat jednoduché instrukce |
- vysvětlit funkci stroje |
- popsat místa a předměty |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
|
|
|
|