|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AST6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AST6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk pro Fakultu strojní 6
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Anglický jazyk 6 pro strojaře
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
58 / -
|
16 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/AST6
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen studentům vysokých škol technického, zejména strojního zaměření, se středně pokročilou až pokročilou znalostí jazyka. Studenti se naučí komunikovat v technickém pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studety jazykovými kompetencemi na úrovni B1/B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavek na získání zápočtu: Student musí získat minimálně 75 bodů za celý kurz, aby složil předmět a obdržel ECTS kredity.
Požadavky kurzu zahrnují povinnou část, která zahrnuje 1) 75% účast na kurzu (min. 8 lekcí = min. 16 bodů); 2) 4 domácí úkoly s určenými TERMÍNY (max. 34 bodů) a dobrovolnou část, která zahrnuje 3) Ústní prezentaci založenou na snímcích z Domácího úkolu 4 (max. 10 bodů) 4) Moodle kurz - 5 bodů za každý dokončený blok; 5) Mid-term test (5 bodů pro studenty, kteří správně zodpoví více než 75% otázek)
Závěrečný test je povinný.
Požadavky na účast: 75% účast na kurzu je povinná pro získání zápočtu. Každá absolvovaná hodina má hodnotu 2 bodů, proto je nutné získat alespoň 16 bodů.
Domácí úkol 0 (0 bodů): Vyberte si téma pro vaši esej a vaši závěrečnou prezentaci.
Požadavky musí být splněny do konce výuky v daném semestru.
Pokud student nemůže z nějakého důvodu splnit požadavky v daném rozsahu, informuje o důvodech vyučujícího do konce druhého týdne výuky.
Domácí úkol 1 (maximálně 10 bodů): Napište úvod do vaší eseje na téma, které jste si vybrali pro vaši závěrečnou prezentaci (150 slov, TERMÍN odevzdání týden 4 v neděli večer).
3 body - slovní zásoba, fráze (formálnost)
3 body - gramatika
2 body - relevance
Odevzdání domácího úkolu 1 nejpozději týden 4 v neděli večer (opožděná odevzdání: pouze 50 % bodů)
Domácí úkol 2 (maximálně 10 bodů): Videohovor - zacházení s stížnostmi (maximálně 4 minuty - ve dvojicích, TERMÍN odevzdání týden 6 v neděli večer)
Role A: Právě vám dorazila nová tiskárna. Sotva jste začali používat, uvědomili jste si, že nefunguje správně. Své stížnosti se obraťte na odpovědné osoby za produkt. Při stížnosti si pamatujte být zdvořilí.
Role B: Jste manažer obchodu. Snažte se najít řešení problému zákazníka. Při řešení stížnosti si pamatujte být zdvořilí, ale snažte se najít řešení, které bude pohodlné nejen pro zákazníka, ale také pro obchod.
3 body - slovní zásoba, fráze (formálnost)
3 body - gramatika
2 body - relevance
Odevzdání domácího úkolu 2 nejpozději týden 6 v neděli večer (opožděná odevzdání: pouze 50 % bodů)
Domácí úkol 3 (maximálně 10 bodů): Dokončete svoji esej (střední část + závěr) - celkem 750 slov (včetně úvodu)
3 body - slovní zásoba, fráze (formálnost)
3 body - gramatika
2 body - relevance
Odevzdání domácího úkolu 3 nejpozději týden 8 v neděli večer (opožděná odevzdání: pouze 50 % bodů)
Domácí úkol 4 (maximálně 10 bodů): Vytvořte 8-10 snímků pro vaši 5-7 minutovou prezentaci.
Připravte prezentaci o 8-10 snímcích na základě vaší eseje a nahrajte ji do Google Classroomu.
4 body - slovní zásoba, fráze (formálnost)
3 body - gramatika
3 body - relevance
Odevzdání domácího úkolu 4 týden 9 v neděli večer * (opožděná odevzdání: pouze 50 % bodů)
*Odevzdání probíhá online prostřednictvím Google Classroomu (přístup pomocí vašeho Orion účtu na @gapps.zcu.cz).
|
Obsah
|
Block 1: Creating safe and stress-free working environment
1-4, Classes 1-4
Course introduction. Formal presentation and course requirements. Safety at work. Following rules and regulations.
What to do if things go wrong: writing an accident report
Describing and reporting damage. Defects and troubleshooting.
Dealing with customer complaints. Creating a stress-free environment
Block 2: Describing systems and types of manufacturing
5-8, Classes 5-8
Describing cooling and heating systems
Describing engine types
Describing additive manufacturing (3D printing)
Describing automation and robotics processes
Block 3: Ergonomics, energy sources, nuclear engineering
9-13, Classes 9-13
9-10. Discussing ergonomics, energy sources (renewable energy, fossil fuels), nuclear engineering
10-11. Giving presentations 1
11-12. Giving presentations 2
12-13. Credit test
Studenti předmětu AST6 mají k dispozici e-learningový program AST6. Přístup je přes moodle.zcu.cz https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=8952
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
65
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
161
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit gramatické struktury na úrovni B1 dle SERR |
- vyjmenovat vlastnosti materiálů |
- rozlišit matematické výrazy a specifikace |
- vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- představit svou profesi a pracoviště |
- napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
- napsat formální a neformální email |
- popsat materiály a jejich vlastnosti |
- účastnit se pohovoru |
- popsat cestu |
- popsat výrobní postup |
- vysvětlit funkci |
- popsat pokus |
- podat podrobné instrukce, včetně upozornění na problémy |
- vést diskusi na pracovní téma |
- porovnat výhody a nevýhody technických řešení |
- telefonovat, zanechat a převzít zprávu |
- napsat žádost |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit gramatické struktury na úrovni B1/B2 dle SERR |
- rozlišit slovní zásobu vztahující se k profesnímu zaměření |
- vyjmenovat druhy grafů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- popsat graf
|
- napsat abstrakt a krátkou esej
|
- připravit si a přednést prezentaci |
- popsat bezpečností preventivní opatření a vysvětlit jejich plnění
|
- diskutovat o předpisech a normách
|
- napsat hlášení o nehodě
|
- napsat stížnost
|
- po telefonu popsat poruchu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|