|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / CAU5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
CAU5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Čeština pro akademické účely 5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz akademické češtiny je určen zahraničním studentům (nerodilým mluvčím) studijních programů ZČU v českém jazyce, kteří dosáhli úrovně B1+ dle SERR. Studenti se v kurzu seznamují nejen s jazykovými jevy a slovní zásobou, ale i se sociokulturními zvyklostmi, jejichž znalost je potřebná pro studium na české univerzitě. Kurz připravuje na dosažení úrovně B2 dle SERR.
Kurz UJP/CAU5 volně navazuje na kurz UJP/CAU4.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
1. Povinná docházka po celý semestr (2 povolené absence).
2. Absolvování průběžného testu.
3. Splnění závěrečného testu (min. 75 %).
4. Portfolio úkolů.
5. Prezentace (8-10 min).
Zkouška:
Ústní zkoušku tvoří dvě části - monolog na zadané téma a dialog s vyučujícím na základě úkolů z portfolia. Celková známka je souhrnným hodnocením obou částí. Témata vycházejí z obsahu výuky.
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina. Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu. Věda, výzkum a experiment - práce s textem.
2. týden
Aspekt - složitější případy, vidové trojice.
3. týden
Instrukce a popis pracovního postupu.
4. týden
Imperativ a modální slovesa - opakování a procvičení.
5. týden
Přímá a nepřímá řeč.
6. týden
Singularia a pluralia tantum a jejich gramatické aspekty.
7. týden
Průběžný test.
8. týden
Posesivní adjektiva a jejich deklinace.
9. týden
Úvaha - struktura, jazykové prostředky.
10. týden
Vedlejší věty vztažné.
11. týden
Vedlejší věty vztažné - větné transformace.
12. týden
Opakování. Závěrečný test.
13. týden
Oprava testu. Evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hradilová, Dana. Czech it up! 4. Olomouc, 2020. ISBN 9788024457703.
-
Doporučená:
Kestřánková, Marie; Šnaidaufová, Gabriela; Kopicová, Kateřina. Čeština pro cizince : úroveň B1 : [vhodná pro všechny národnosti]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3345-3.
-
Doporučená:
Kestřánková, Marie; Hlínová, Kateřina; Pečený, Pavel; Štěpánková, D. Čeština pro cizince : úroveň B2. 1. vydání. 2013. ISBN 978-80-266-0178-4.
-
Doporučená:
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan. Čeština pro středně a více pokročilé. Praha, 2011. ISBN 978-80-246-1793-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
5
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
4
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
95
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- pojmenovat základní rysy formálního textu |
- rozlišit tvary a použití kondicionálu a imperativu |
- rozlišovat adverbiální významy |
- pojmenovat základní pravidla chování při formálních komunikativních situacích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- rozlišovat mezi spisovnými a nespisovnými jazykové prostředky s ohledem na komunikativní situaci |
- správně interpretovat nejrozšířenější gesta české neverbální komunikace, případně je používat ve svém projevu |
- správně používat gramatické tvary v rámci příslušné jazykové úrovně |
- dodržovat základní pravidla etikety |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- popsat účel, strukturu a jazykové prostředky životopisu |
- popsat účel, strukturu a pravidla správného vystupování na přijímacím pohovoru |
- pojmenovat základní pracovněprávní vztahy a související dokumenty |
- pojmenovat kladné i záporné charakterové vlastnosti |
- vyjmenovat základní spojky používané v příslovečných větách |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- správně napsat strukturovaný životopis |
- správně napsat motivační dopis |
- správně absolvovat přijímací pohovor |
- používat jazykové prostředky asertivní komunikace (vyjádření názoru, ne/souhlasu, kritiky, žádosti/prosby, odmítnutí, omluvy, jistoty/nejistoty aj.) |
- provádět transformace mezi větným a nevětným vyjádřením. |
- správně používat slovesný vid a slovesné prefixy (v rámci příslušné úrovně) |
- aktivně používat jazykové prostředky pro vyjádření zdvořilosti (zejména fráze s kondicionálem) |
- správně vyjádřit adverbiální významy (větně i nevětně) |
- napsat motivační dopis |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
E-learning, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|