|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / FB1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
FB1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština B1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
16 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen úplným začátečníkům s nulovou znalostí francouzštiny. Jeho cílem je připravit studenty na dosažení úrovně A1- dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1x/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina - organizace kurzu. Pozdravy. Základní pravidla výslovnosti ve francouzštině. Rozhovor - představení sebe i někoho jiného.
2. týden
Časování sloves 1. třídy, časování základních nepravidelných sloves. Francouzská abeceda. Otázky. Zápor ve francouzštině.
3. týden
Čísla 0-10. Ženský a mužský rod. Členy.
4. týden
Základní zdvořilostní fráze. Rozhovor - seznámení - základní informace o sobě.
5. týden
Všeobecný podmět. Otázky. Co mám a nemám rád.
6. týden
Množné číslo podstatných a přídavných jmen. Časování vybraných nepravidelných sloves.
7. týden
Průběžný test.
8. týden
Volnočasové aktivity. Časování vybraných nepravidelných sloves. Spojení předložek se členem.
9. týden
Přízvučná zájmena. Blízká budoucnost. Modální slovesa.
10. týden
Pozvánky a pozvání.
11. týden
Shrnutí a opakování.
12. týden
Závěrečný test.
13. týden
Oprava testu. Evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty kurzu je připraven kurz v Google Classroom s doplňujícími materiály a informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038589-2.
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - méthode de français, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038588-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
18
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) |
- vyjmenovat abecedu |
- rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) |
- rozlišit mužský a ženský rod podstatných a přídavných jmen |
- rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
- vyjmenovat abecedu |
- rozlišit mužský a ženský rod podstatných a přídavných jmen |
- vyjmenovat číslovky 1-10 |
- rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
- rozlišit přízvučné a nepřízvučné tvary osobních zájmen |
- rozlišit tvary pravidelných sloves |
- vyjmenovat číslovky 1-10 |
- rozlišit přízvučné a nepřízvučné tvary osobních zájmen |
- rozlišit tvary vybraných nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary členu určitého a neurčitého |
- rozlišit tvary pravidelných sloves |
- rozlišit tvary přítomného času a tvary blízké budoucnosti |
- rozlišit tvary vybraných nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary členu určitého a neurčitého |
- rozlišit tvary přítomného času a tvary blízké budoucnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci |
- oslovovat, pozdravit, poděkovat |
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci |
- hláskovat |
- oslovovat, pozdravit, poděkovat |
- hláskovat |
- správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
- představit sebe nebo blízkou osobu |
- správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
- odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
- představit sebe nebo blízkou osobu |
- odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
- žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo) |
- vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace v krátkém jednoduchém textu nebo poslechu z oblasti osobního života a volnočasových aktivit |
- žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo) |
- ústně i písemně někoho pozvat na nějakou událost |
- vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace v krátkém jednoduchém textu nebo poslechu z oblasti osobního života a volnočasových aktivit |
- ústně i písemně odpovědět na pozvání |
- napsat jednoduchý vzkaz |
- ústně i písemně někoho pozvat na nějakou událost |
- popsat jednoduchým způsobem svoje plány do budoucna |
- ústně i písemně odpovědět na pozvání |
- napsat jednoduchý vzkaz |
- popsat jednoduchým způsobem svoje plány do budoucna |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|