|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / FPE5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
FPE5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština pro FPE 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty Pedagogické fakulty a navazuje na kurz UJP/FPE4. Cílem kurzu je vybavit studenty, kteří nestudují francouzštinu jako obor, kompetencemi úrovně B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů,
- absolvování průběžného testu,
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc,
- absolvování průběžného testu,
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina. Organizace. Srovnávání. Vztažná zájmena jednoduchá (dont, qui, que...). Studium. Zaměstnání. Diplomy a osvědčení.
2. týden
Vyjádření příčiny - rozšíření. Uvozovací výrazy(d´abord, en fait...). Osvojování cizích jazyků.
3. týden
Opakování - přítomný podmiňovací způsob (conditionnel présent), budoucí čas jednoduchý (futur simple), blízká budoucnost (futur proche). Profese, obory činnosti.
4. týden
Výrazy pro vyjádření povinnosti, nutnosti. Opakování konjunktivu (subjonctif). Žurnalistika.
5. týden
Opakování - gerundium (gérondif). Prezentace statistických výsledků.
6. týden
Vyprávění, použití časů ve vyprávění. Předminulý čas (plus-que-parfait). Biografie.
7. týden
Průběžný test. Samostatná zájmena ukazovací ve spojení s jednoduchými vztažnými zájmeny. Popis fotografie.
8. týden
Vyjádření účelu. Turismus. Solidarita.
9. týden
Vyjádření podmínky. Podmínka reálná - opakování. Podmínka nereálná. Prázdniny. Dovolená.
10. týden
Vyjádření důsledku. Rodinné vztahy.
11. týden
Modalizace. Vyjádření hodnocení, názoru, postoje mluvčího k popisované skutečnosti.
12. týden
Závěrečný test.
13. týden
Shrnutí. Hodonocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty kurzu je připraven kurz v Google Classroom s doplňujícími materiály a informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 3, B1, cahier d´exercices. 2016. ISBN 2014015953.
-
Základní:
Marie-José Lopes, Jean-Thierry Le Bougnec. Texto 3, B1, méthode de français. 2016. ISBN 2014015945.
-
Doporučená:
Jean-Thierry Le Bougnec, Marie-José Lopes. Totem 3, B1, cahier d´exercices. 2020. ISBN 2017141968.
-
Doporučená:
Jean-Thierry Le Bougnec, Marie-José Lopes. Totem 3, B1, méthode de français. 2015. ISBN 201401552X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary předmětu přímého a nepřímého (COD, COI) |
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif présent) |
- rozlišit tvary přítomného podmiňovacího způsobu (conditionnel présent) |
- rozlišit tvary neurčitých nesamostatných zájmen (tout, tous...) |
- rozlišit tvary neurčitých samostatných zájmen (tout, tous...) |
- rozlišit tvary záporných zájmen (personne, rien...) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně použít tvary přímého a nepřímého předmětu (COD, COI) |
- na odpovídající úrovni správně použít ve vyprávění nebo textu tvary oznamovacího způsobu, podmiňovacího způsobu a konjunktivu (indicatif, conditionnel présent, subjonctif présent) |
- správně použít tvary nesamostatných zájmen neurčitých (tout, tous...) |
- správně použít tvary samostatných zájmen neurčitých (tout, tous...) |
- správně utvořit zápor se zápornými zájmeny (personne, rien...) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit tvary předminulého času (plus-que-parfait). |
- vyjmenovat pravidla pro tvoření podmínkových vět. |
- vyjmenovat jednoduchá zájmena vztažná a popsat pravidla jejich použití. |
- popsat význam a způsob použití základních minulých časů ve francouzštině (passé composé, imparfait, plus-que-parfait). |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vyjádřit děj, který se stal před jiným dějem minulým. |
- používat podmínkové věty na odpovídající úrovni. |
- použít ve vyprávění základní minulé časy (passé composé, imparfait, plus-que-parfait) na odpovídající úrovni. |
- používat ve svém projevu jednoduchá zájmena vztažná. |
- popsat graf, prezentovat výsledky šetření. |
- vyjádřit nutnost, povinnost. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|