|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina A
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
18 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KNJ/NA
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro středně pokročilé studenty. Cílem kurzu je vybavit studenty základními jazykovými kompetencemi a připravovat studenty na úroveň A2+ dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
- povinná docházka
- odevzdání všech zadaných úkolů v určeném termínu
- ústní prezentace na zadané téma
- natočení krátkého videa ze svého studijního oboru
- průběžný test
- splnění závěrečného testu na minimálně 75%
Požadavky na zkoušku:
Ústní zkouška formou pohovoru v němčině na probraná témata.
|
Obsah
|
1. týden: 21. Lektion - Arbeitssuche, Adjektive nach der, die, das
2. týden: 21. Lektion - Berufsbibliografien, Nebensätze. Relativsatz
3. týden: Im Alltag EXTRA 21 - Vorstellungsgespräch
4. týden: 22. Lektion - Alltag und Medien, Welch ..? Dies ..
5. týden: 22. Lektion - Argumentieren, Wortbildung: Adjektive auf -ig, -isch, -lich, -bar, -los
6. týden: Zwischentest, Im Alltag EXTRA 22 - Medien international
7. týden: 23. Lektion - Die Politik und ich, Verben mit Präpositionen
8. týden: 23. Lektion - Meinungen und Wünsche äußern, Präteritum
9. týden: Im Alltag EXTRA 23 - Politisch aktiv sein
10. týden: 24. Lektion - Bei uns und bei euch, Präpositionen mit Dativ
11. týden: 24. Lektion - Höflichkeitsregeln, Nebensätze
12. týden: Im Alltag EXTRA 24 - Gefühle äußern
13. týden: Abschlusstest
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Lehmke Ch. Berliner Platz 2 Neu.
-
Doporučená:
Berglová, E., Formánková, E., Mašek, M. Německá gramatika.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : klíč. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-13-0.
-
Doporučená:
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
126
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišit tvar "ich würde" plus infinitiv |
rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre" |
rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve větě |
rozlišit tvary slovesa "werden" v prezensu a préteritu |
vyjmenovat tvary pasivu |
rozlišovat skloňování adjektiv po členu určitém, neurčitém a bez členu |
rozlišovat tvary zvratných zájmen v akuzativu |
rozlišit slovosled ve větě vztažné |
rozlišit tvar "ich würde" plus infinitiv |
rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre", |
rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve větě |
rozlišit tvary slovesa "werden" v prezensu a préteritu |
vyjmenovat tvary pasivu |
rozlišovat skloňování adjektiv po členu určitém, neurčitém a bez členu |
rozlišovat tvary zvratných zájmen v akuzativu |
rozlišit slovosled ve větě vztažné |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí |
popsat dopravní prostředky a jejich užití v běžném životě |
analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy |
popisovat osoby, jejich vlastnosti, oblečení |
popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí |
popsat dopravní prostředky a jejich užití v běžném životě |
analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy |
popisovat osoby, jejich vlastnosti, oblečení |
popsat volnočasové aktivity |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat skloňování adjektiv po členu určitém, neurčitém a bez členu |
rozlišovat tvary zvratných zájmen v akuzativu |
rozlišit slovosled ve větě vztažné |
rozlišovat slovesa s předložkovými vazbami |
rozlišit tvary préterita pravidelných a nepravidelných sloves |
vyjmenovat předložky s dativem, akuzativem |
rozlišovat větnou stavbu vedlejších vět |
rozlišovat skloňování adjektiv po členu určitém, neurčitém a bez členu |
rozlišovat tvary zvratných zájmen v akuzativu |
rozlišit slovosled ve větě vztažné |
rozlišovat slovesa s předložkovými vazbami |
rozlišit tvary préterita pravidelných a nepravidelných sloves |
vyjmenovat předložky s dativem, akuzativem |
rozlišovat větnou stavbu vedlejších vět |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyprávět o práci, zaměstnání, pracovních nabídkách |
prezentovat se u přijímacího pohovoru |
vyjádřit svůj postoj k médiím |
jednoduše vyjádřit názor např. k aktuálním politickým problémům |
napsat žádost o zaměstnání |
shrnout informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, politiky, médií, módy |
vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, politiky, médií |
vyprávět o práci, zaměstnání, pracovních nabídkách |
prezentovat se u přijímacího pohovoru |
vyjádřit svůj postoj k médiím |
charakterizovat zdvořilostní pravidla a interkulturní odlišnosti |
jednoduše vyjádřit názor např. k aktuálním politickým problémům |
napsat žádost o zaměstnání |
shrnout informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, politiky, médií, módy |
vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, politiky, médií |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|