|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NDZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NDZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina pro doktorandy - zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je vyučován v německém jazyce a je určen studentům doktorského studia s výchozími jazykovými kompetencemi na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Cílem kurzu je upevnění vybraných gramatických jevů a slovní zásoby užívaných v odborném stylu, rozvoj prezentačních dovedností, psaní formálních dopisů, profesního životopisu, odborného článku a porozumění autentickým odborným textům.
|
Požadavky na studenta
|
- 2 formální dopisy: žádost o studium na vysoké škole v zahraničí, žádost o práci v zahraničí
- resumé ze 150 stran prostudovaného odborného textu (3 - 5 stran)
- článek související s odborným zaměřením v rozsahu 3 - 5 stran
- plakát
- podklady pro prezentaci
- prezentace (10 min.) na odborné téma s diskusí
Veškeré materiály předkládané ke zkoušce je doktorand povinen odevzdat nejpozději 2 týdny před konáním zkoušky v tištěné formě.
|
Obsah
|
1. informace o kurzu
analýza potřeb studentů v doktorském studiu
2. doktorské studium, výzkum a práce doktoranda
slovní zásoba k tématu, konverzace
3. čtení odborných textů, reprodukce textu
otázky přímé a nepřímé
4. čtení odborných textů, diskuse
jazykové prostředky a slovní zásoba pro vedení diskuse na odborné téma
slovesa používaná v nepřímé řeči
5. strukturovaný životopis
slovesa a slovesné vazby používané v odborném stylu
6. formální a neformální styl
jazykové prostředky pro psaní formálních dopisů
žádost o studium v zahraničí
žádost o pracovní pozici v zahraničí
7. resumé přečteného textu
parafrázování
trpný rod v odborném stylu
8. psaní odborného článku k publikaci
slovesné časy
9. struktura odborného článku
abstrakt
typické gramatické jevy a jazyk
10. příprava plakátu na konferenci
frazeologie
11. prezentace a její struktura
typické fráze pro prezentaci odborného výzkumu
adverbia pro vyjádření stanoviska
12. prezentace
modální slovesa, vyjádření příčiny a následku
podmínková souvětí
13. diskuse
typické fráze a slovní zásoba
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
111
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- prokázat jazykové znalosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce |
- rozlišit různé slovesné časy pro vyjádření časové posloupnosti, např. kombinace
préterita a plusquamperfekta |
- přiřadit předložková spojení pro vyjádření časových vztahů |
- rozlišit příčestí přítomné či minulé |
- rozlišit přímou a nepřímou řeč |
- rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech |
- rozlišit souřadná i podřadná souvětí (spojky např. und, aber, oder, darum, trotzdem, weil,
dass, wenn, als, ob, obwohl, seitdem, so, dass)
|
- rozlišit příčinné souvislosti v souvětích se spojkami denn, darum, weil, da |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR |
- plynule konverzovat na běžná témata s rodilým mluvčím |
- obhájit svůj názor a argumentovat o výhodách či nevýhodách daného problému |
- postihnout význam složitějšího textu na konkrétní i abstraktní témata ze svého oboru |
- napsat srozumitelný podrobný text na širokou škálu témat svého zájmu |
- napsat pojednání nebo zprávu a předat informace |
- porozumět delším promluvám či přednáškám |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- identifikovat slovesa a slovesné vazby typické pro odborný text |
- vyjmenovat jazykové prostředky pro vyjádření příčiny a následku |
- identifikovat jazykové prostředky pro vyjádření srovnání včetně velkých a malých rozdílů |
- identifikovat fráze a slovní spojení užívaná ve formální korespondenci
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- napsat profesní životopis |
- podat formální žádost o studium či stáž na zahraniční univerzitě |
- podat písemnou žádost o pracovní pozici v zahraničí |
- vytvořit plakát s přehledem a výsledky výzkumu pro vystoupení na konferenci |
- sepsat odborný článek k publikaci |
- sumarizovat obsah odborného textu ze svého oboru |
- správně strukturovat prezentaci výsledků výzkumné práce |
- používat patřičné spojovací výrazy a fráze k signalizaci jednotlivých častí prezentace |
- použít vhodné výrazové prostředky při diskusi na odborné téma |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|