|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NPE3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NPE3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina pro FPE 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty Pedagogické fakulty. Cílem kurzu je vybavit studenty, kteří nestudují němčinu jako obor, kompetencemi úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Vstupní úroveň pro absolvování kurzu je základní znalost němčiny.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
1) povinná docházka na kurz
2) odevzdání všech úkolů zadaných na Courseware/Google classroom/hodině
3) průběžný test
4) prezentace na zadané téma
5) závěrečný test na minimálně 75%
|
Obsah
|
1. týden: 1. lekce - Představování. Genitiv podstatných jmen. Perfektum - opakování.
2. týden: 1. lekce - Volný čas. Aktivity ve volném čase. Vedlejší věta s "weil".
3. týden: 2. lekce - Život ve škole. Préteritum modálních sloves.
4. týden: 2. lekce - Typy škol v Německu. Shrnutí skloňování určitého a neurčitého členu, přivlastňovacích
zájmen a zájmena "kein".
5. týden: 3. lekce - Média. Srovnávání. Stupňování adjektiv.
6. týden: 3. lekce - Filmy. Kino. Vedlejší věty s "dass".
7. týden: 4. lekce - Průběžný test. Vyjadřování pocitů. Vedlejší věta s "wenn".
8. týden: 4. lekce - Přání. Poděkování. Zvratná slovesa.
9. týden: 5. lekce - Život ve městě. Přijímací pohovor. Adjektiva po členu určitém.
10. týden: 5. lekce - Na úřadě. V Bance. Předložky "ohne, mit". Konjunktiv II. "könnte".
11. týden: 6. lekce - Pracovní činnosti. Služební cesta. Adjektiva po členu neurčitém.
12. týden: 6. lekce - Telefonování. Sloveso "werden".
13. lekce: Opakování. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Kursbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607164.
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Übungsbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607165.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Doporučená:
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat předožky s dativem a akuzativem |
rozlišit tvary rozkazovacího způsobu |
rozlišovat časování modálních sloves |
rozlišovat užití pomocných sloves "haben" a "sein" v perfektu |
rozlišovat tvoření větného rámce s použitím minulého času a modálních sloves |
vyjmenovat pravidla pro vytvoření řadových číslovek |
rozlišovat nominativ a akuzativ osobních zájmen |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury |
shrnout informace v krátkých, jednoduchých textech |
jednoduchým způsobem pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem i pomocí minulého času |
popsat byt a jeho okolí |
jednoduchým způsobem vyprávět o budoucím povolání |
popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
shrnout informace o ubytování a cestování |
informovat o ročních obdobích a počasí |
jednoduše popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
vyjmenovat části lidského těla |
pojmenovat základní druhy oblečení |
zjistit nebo předat informace |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat stupňování přídavných jmen a příslovcí |
rozlišovat tvary přivlastňovacách zájmen |
rozlišovat časování modálních sloves v přítomném čase a préteritu |
vyjmenovat pravidla pro skladbu vedlejších vět po spojkách "wenn", "weil", "dass" |
rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre" |
rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve věte |
rozlišit tvary slovesa "werden" |
rozlišovat genitiv podstatných jmen |
rozlišovat zvratná slovesa |
rozlišovat Konjunktiv II. "könnte" |
rozlišovat adjektiva po členu určitém a neurčitém |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popřát k významným životním jubileům |
reagovat na pozvání k různým příležitostem |
představit sebe a členy rodiny |
vyjadřovat své pocity, názory, porozumění, přání, plány |
představit svůj studijní obor, fakultu, univerzitu, budoucí povolání |
popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí |
popsat dopravní prostředky a jejich užití v běžném životě |
analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy
|
popsat aktivity ve volném čase |
vyjmenovat druhy médií |
popsat činnosti na úřadě, v bance |
vyjmenovat typy škol v Německu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|