|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / R6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
R6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština 6
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/R6
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je dosažení úrovně B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na seminářích. 2 zápočtové testy splněné na 75%, průběžné plnění zadaných úkolů k lekcím, referát na zadané téma.
|
Obsah
|
1.Seznámení s obsahem učiva. Požadavky pro udělení zápočtu. Opakování R5.
2.3. lekce - Zdraví a sport. SZ, text.
3.skloňování podstatných jmen. Jmenné tvary přídavných jmen.Situační cvičení, rozhovory.
4.Práce s textem.Situační rozhovory - U lékaře, v lékárně.Cvičebnice kap.8:Zdravotní péče.
5.4. lekce- Na výstavě. Mluvnice, odlišné slovesné vazby, předložky, příklady.
Fungování firmy. SZ, procvičování. Příklady z praxe. Pravidla tvorby prezentace.Cvičebnice kap.9:Obchodní schůzka,pracovní otázky.
6. týden Obchodní terminologie v rozhovorech a korespondenci. Příklady obch. dopisů.Prezentace firmy.Cvičebnice kap.9:Obchodní schůzka,pracovní otázky.
7.Vizitky, pozvánky, inzeráty. Vlastní příklady z tisku, internetu. Cvičebnice kap.9:Obchodní schůzka,pracovní otázky. Kap.3:Návštěva ve firmě.
Zápočtový test.
8.5.lekce - Cesta do Ruska. Mluvnice k lekci. Cvičebnice kap.6:Cesta do Ruska.
9.Reálie-cestování v Rusku,text. Opakování slovesných konstrukcí.
Jak prezentovat - pravidla vystupování.
10.5. lekce-Zážitky z Moskvy. Průvodce-památky, divadla, stadióny.
Situace: dokumenty nutné k cestě do Ruska. Letiště, nádraží, doprava po městě.Cvičebnice kap.10:Dokumenty k cestě do Ruska.
11. - 12.Prezentace - dokončení, ukázky. Příprava vlastní prezentace.
13. týden Zápočtový test. Hodnocení semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
147
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student umí: - číst texty související s osvojenými tématickými celky
- vyjádřit svůj názor
- najít podstatné informace v běžně používaných zdrojích (reklama, jízdní řád, popis výrobku,atd.)
- popsat scénu z filmu nebo z běžného života
- používat složitější gramatické struktury a slovní zásobu z oblastí osvojených tematických celků
- napsat dopis, sdělení, text k aktuálním tématům |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst a analyzovat odborné texty |
komunikovat v ruském jazyce díky svým znalostem fonetiky, pravopisu a mluvnice na všeobecné i odborné téma |
napsat jednodušší koherentní text na téma se kterým je obeznámen nebo o které se zajímá |
vyvodit základní myšlenku novinového či internetového článku |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí: - přiměřeně správně používat gramatické struktury v rámci každodenní konverzace i písemné komunikace
- pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem, např. rodinné vztahy, bydlení, sportovní úspěchy, základy obchodního jednání
- vhodně používat slovní zásobu z oblastí nakupování, cestování, pobytu v cizině
- domluvit se telefonicky, e-mailem o požadavcích na služby
- používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující komunikovat v běžných situacích
- napsat delší textové útvary
- porozumět mluvenému slovu
- shrnout obsah novinového článek nebo rozhlasového pořadu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
domluvit se telefonicky, e-mailem o požadavcích na služby |
komunikovat na obecné i odborné téma |
napsat s využitím adekvátní slovní zásoby delší textové útvary |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|