|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / S1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
S1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
34 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/S1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz poskytuje elementární dovednosti v mluvení, poslechu, čtení a psaní. V první fázi je kladen důraz na ovládnutí zvukové a grafické stránky španělštiny. Kurz připravuje na dosažení úrovně A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- pravidelná docházka na seminář
- plnění zadávaných úkolů
- 1 písemný úkol
- min. 75% úspěšnost v závěrečném testu
|
Obsah
|
1. Úvod, abeceda, pozdravy, představování, rozloučení
2. Sloveso: být, mít, číslovky základní 0-101
3. Osobní údaje: národnost a povolání, ve třídě
4. Průběžný test, adresa, domov a nábytek
5. Popis věcí a míst, umístění věcí a osob
6. Barvy, popis osob, vyjádření vlastnictví
7. Rodina, popis oblečení
8. Vyjádření potřeby, přání a preference, sloveso: necesitar, querer, preferir + inf.
9. Dopravní prostředky, místa ve městě
10. Ptát se na cestu, poradit někomu v orientaci
11. Komparativ, zvratná slovesa, denní činnosti
12. Volný čas, části dne, dny v týdnu
13. Závěrečný test, analýza chyb, hodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Edinumen. Prisma Fusion A1 + A2.
-
Doporučená:
László, S. Conversar es fácil. Audio MP3. Edelsa, 2011.
-
Doporučená:
Jacobi, C. - Melone, E. Gramática en Contexto. Edelsa, 2011. ISBN 978-84-7711-716-2.
-
Doporučená:
Palomino, M. Gramática en diálogo + CD audio (A1 + A2). enClaveELE, 2006. ISBN 9788496942493.
-
Doporučená:
Slovník španělsko-český a česko-španělský. Lingea, 2009. ISBN 978-80-97062-64-7.
-
Doporučená:
Slovník španělsko-český a česko-španělský. FIN, 2008.
-
Doporučená:
Macíková O., Mlýnková L. Učebnice současné španělštiny díl I.
-
Doporučená:
Castro, F. Uso de gramática espaňola - Elemental. Edelsa. 2010. ISBN 978-84-7711-710-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vyjmenovat abecedu, |
- rozlišit mužský a ženský rod, |
- rozlišit jednotné a množné číslo, |
- rozlišit určitý a neurčitý člen, |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary přivlastňovacích zájmen, |
- vyjmenovat číslovky 0-101, |
- pojmenovat základní předměty ve třídě, |
- pojmenovat základní části domu a kusy nábytku, |
- rozlišit základní předložky, |
- rozlišit popisná přídavná jména, |
- pojmenovat příbuzenské vztahy, |
- pojmenovat kusy oblečení, |
- rozlišit tvary nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- pojmenovat dopravní prostředky a základní součásti města,
|
- rozlišit tvary pravidelného a nepravidelného stupňování (2. stupeň), |
- rozlišit tvary zvratných sloves |
- pojmenovat volnočasové aktivity a denní činnosti, |
- vyjmenovat části dne a dny v týdnu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně dané situaci, |
- představit sebe i známou osobu, |
- popsat jednoduchým způsobem bydlení, |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa),
|
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se povolání, rodiny, své osoby, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- popsat jednoduchý způsobem oblečení, |
- podat informace o čase, místě, |
- vyjádřit potřebu, přání a preference, |
- porovnat věci a osoby, |
- ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci, |
- vyprávět o průběhu dne a trávení volného času, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|