|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / 9DIBP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
9DIBP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika biologických pokusů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/9DIBP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Biologické pokusy ve škole. Metodické příručky. Bezpečnost práce. Virtuální pokusy a prezentace a metodiky jejich využití. Modelové pokusy pro základní a střední školu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, vypracování projektu.
|
Obsah
|
1.-3. Biologické pokusy ve škole. 4. Metodické příručky. 5. Bezpečnost práce. 6.-9. Virtuální pokusy a prezentace a metodiky jejich využití. 10.-12. Modelové pokusy pro základní a střední školu. 13. Využití internetových zdrojů ve výuce biologie. 14. Prezentace vlastního projektu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Boháč, Ivan. Cvičení z biologie : Učebnice pro 1. roč. gymnázia (nepovinný předmět). Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Boháč, Dobroslav; Ošmera, Stanislav; Papáček, Miroslav. Cvičení z biologie : Učebnice pro 2. roč. gymnázia : Nepovinný předmět. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Pazourková, Zdeňka; Kvasničková, Danuše; Pikálek, Petr. Cvičení z biologie pro 4. ročník gymnázia : Nepovinný předmět. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Hrdičková, B. Praktikum z fyziologie rostlin. SPN Praha, 1975.
-
Doporučená:
Altmann, Antonín. Praktikum ze zoologie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1979.
-
Doporučená:
Různé další knižní publikace, časopisy a CD.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Celkem
|
12
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student by se měl dobře orientovat v biologii pro základní a střední školu |
Student vyhledá vhodné biologické pokusy pro ZŠ a SŠ. Student rozliší specifika práce v biologické laboratoři. Student objasní možnosti sběru biologického materiálu pro pokusy.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student užívá odbornou literaturu k přípravě pokusů. Student odebere biologický materiál v terénu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student připraví biologické praktikum, pokus či projekt. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student realizuje biologickou exkurzi, workshop, výstavu, apod. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Laboratorní praktika, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|