|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / 9EVOC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
9EVOC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Evoluce živočichů a člověka
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/9EVOC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vznik strunatců a sesterských skupin. Vznik a bezčelistných a jejich rozvoj ve starším paleozoiku. Vznik čelistí a vývoj nejstarších čelistnatců. Evoluční směry rozvoj čelistnatců v paleozoiku (vznik ploutví, páteře, zubů). Evoluce paryb. Evoluční směry kostnatých ryb. Přechod na souš (morfologická, anatomická a fyziologická přizpůsobení, příčiny).Vznik a vývoj obojživelníků a jejich radiace v mladším paleozoiku. Vznik amniot, evoluce plazů, rozvoj plazů a jejich diverzifikace v mezozoiku, vznik ptáků. Evoluce a evoluční konvergence letu. Homoitermie, savcovití plazi a vývoj savců v mesozoiku. Adaptivní radiace savců v třetihorách. Vznik a evoluce primátů, proces hominizace. Hromadná vymírání obratlovců a jejich příčiny.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test, seminární práce.
|
Obsah
|
1. Vznik strunatců a sesterských skupin. 2. Vznik bezčelistných a jejich rozvoj ve starším paleozoiku. 3. Vznik čelistí a vývoj nejstarších čelistnatců. 4. Evoluční směry rozvoj čelistnatců v paleozoiku (vznik ploutví, páteře, zubů). 5. Evoluce paryb. 6. Evoluční směry kostnatých ryb. 7. Přechod na souš (morfologická, anatomická a fyziologická přizpůsobení, příčiny). 8. Vznik a vývoj obojživelníků a jejich radiace v mladším paleozoiku. 9. Vznik amniot, evoluce plazů, rozvoj plazů a jejich diverzifikace v mezozoiku. 10. Vznik ptáků. Evoluce a evoluční konvergence letu. 11. Homoitermie, savcovití plazi a vývoj savců v mesozoiku. Adaptivní radiace savců v třetihorách. 12. Vznik a evoluce primátů, proces hominizace. 13. Hromadná vymírání obratlovců a jejich příčiny. 14. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|